Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Tja, då jag antagligen inte förstår mig på sådana här öl så är väl min åsikt inte speciellt mycket värd.

Drickbar, utan tvekan.
Men inte min cup of tea.

En burk som någon glömde efter midsommarhelgen.
Klart din åsikt är värd nåt. 🙌🍻

• Gilla
4774
  • Laddar…
Ett glas med grumlig öl och en burk "Trollbunden Pale Lager" står på ett dukat bord utomhus vid en röd träbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Tja, då jag antagligen inte förstår mig på sådana här öl så är väl min åsikt inte speciellt mycket värd.

Drickbar, utan tvekan.
Men inte min cup of tea.
Jag testar den iaf till kyckling stekt i grillstekpanna (blir nästan som grillat 😗) med en aning chilisting.

En burk som någon glömde efter midsommarhelgen.
Allas åsikter är värdefulla. Alla kan inte tycka lika 😊👍🏻

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Hög glas fylld med mörk öl, A. Le Coq-logga synlig, placerad på ett träbord i en restaurangmiljö med suddig bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hamburgare med ost på tallrik, Scan baconburgare-förpackning och Eriksberg Karaktär öl på ett bord.
Skapa konto

Tja, ska det vara i mattråden, eller öl-tråden. Eller var har vi stora semestertråden?

Kom hem vid 2, slängde på en sån här burgare som sen lunch, knäppte en liten stark, nu började ju ändå semestern ...

Eller tja ... bör väl skriva ihop 3 små fakturor nu också, för de uppdrag jag knöt ihop säcken för idag.
Och vem vet, än så länge syns det inget mer jobb på ett par veckor, jag kanske får flera dagar ledigt nu (men det brukar alltid dyka upp något lite då och då som är så otroligt bråttom (eller behjärtansvärt) att jag plötsligt står och skruvar trots att jag tänkt vara ledig)

Men IDAG blev det i alla fall en "start på semestern-öl"

Eriksberg karaktär passar för övrigt bra till mat, t.ex. denna hamburgare, bättre än att dricka den rent.

• Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]

Tja, ska det vara i mattråden, eller öl-tråden. Eller var har vi stora semestertråden?

Kom hem vid 2, slängde på en sån här burgare som sen lunch, knäppte en liten stark, nu började ju ändå semestern ...

Eller tja ... bör väl skriva ihop 3 små fakturor nu också, för de uppdrag jag knöt ihop säcken för idag.
Och vem vet, än så länge syns det inget mer jobb på ett par veckor, jag kanske får flera dagar ledigt nu (men det brukar alltid dyka upp något lite då och då som är så otroligt bråttom (eller behjärtansvärt) att jag plötsligt står och skruvar trots att jag tänkt vara ledig)

Men IDAG blev det i alla fall en "start på semestern-öl"

Eriksberg karaktär passar för övrigt bra till mat, t.ex. denna hamburgare, bättre än att dricka den rent.
Hoppas det blir en bra semester 👍🏻😊

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
Klart din åsikt är värd nåt. 🙌🍻
Jodå, det var ju inte så jag menade, utan bara att vad jag anser om något som jag faktiskt inte har koll på, kanske man inte ska ta så hårt på, bättre att själv bilda sig en uppfattning, eller kolla vad mer kunniga har att säga.

Jag ville inte skriva "Den här var väl inte speciellt bra, bara konstig!", då den kanske är både bra och normal för den typen av öl, och det är bara jag som inte vet det.

Jag har en kompis som jag inte skulle ge ett vitten för vad han tycker om en Porter eller en Stout, då han tycker alla sådana är rätt äckliga. (Lite överdrivet, men för att göra min poäng).

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Ölglas och burk på ett träbord med grönskande trädgård och gräsklippare i bakgrunden.
Skapa konto

En... klippa gräset öl. Man får njuta efter att man lagat gräsklipparen

• Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
A.A.A;P.P.P;E.E.E;X.X.X - APEX
En pintglas fylld med öl bredvid en burk Apex Brewing Company öl med en bläckfisklogotyp. Ordet "Ecliptic" syns i bakgrunden.
Skapa konto

Inte många fel på den här hörni.
Fotbollen är på väg rakt nedåt men öl fixar dom fortfarande 🙃

• Älska
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Semester ändå. En öl i källaren är nog ok
Ölglas med gyllene öl bredvid en burk med etikettexten "SHAPES & OBJECTS/WHAT'S THE FREQUENCY". Bakgrund med konstverk och diverse föremål.
Skapa konto

Över medel.

• Älska
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
En ölburk med texten "Lucky Bay", en orange fisk och humoristiska fraser på etiketten, står på ett bord.
Skapa konto

Öl efter löpning och bad igår kväll. Den här lågprisölen är riktigt god.

• Gilla
  • Wow
4774 och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Gräsklippningsöl
En ölburk med etiketten "Lucky Bait" står på ett träbord med grönska i bakgrunden.
Skapa konto

Ett bra trick är att klippa lite i taget, nu blev sista tredjedelen av gräsmattan klar, och jag kan belöna mig ännu en gång.

Och när jag tänker efter så har jag en liten bit bakom garaget också att klippa, så det kan bli lika trevligt imorgon

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
SeriefigurargengrälaromedmeddelandeomattdrickaseminöliställetförattfotograferadenförFacebook.Småhumoristiskatecknadefigureriretroromantik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
Jag har inte semester ännu och kom på att jag har 60k kvar att cykla på SSAB klassikern..

Burk Deya Super Glue DIPA och ett glas öl utomhus på Broken Dreams under ett parasoll.
Skapa konto

Vätskepaus på Broken Dreams - Dalarnas och förmodligen ett av mellansveriges bästa ölhak. 🌞

Mycket god Deya Dipa.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Och det här är, mig veterligen, inte Facebook 😁

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Takko och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.