T Takko skrev:
En torsdags öl, ovanligt men idag vart det en bra dag på jobbet och lite fira stämning.
Stigbergets Sublimo , bra Pale Ale 🍺
Bra jobb dagar är inte fel att uppmärksamma.
Du gör det med en god Pale Ale. 👌

Lite plockmat här och glas rött till, men vänta ni till imorrn. 😍🍻
 
  • Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
Så, fredag och dags för trivsel med kollegor.
Bryggerivisning och provsmakning hos 5Mans bryggeri i Borlänge.
Ett glas weissbier och en burk med 5MAN La Dolce Vita Weissbier på ett bord under bryggerivisning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett glas öl står på ett träbord under en bryggerivisning med en grupp människor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bryggeritankar hos 5Mans bryggeri i Borlänge, Sverige, med rostfria stålcisterner och rör för bryggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
nino och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Så, fredag och dags för trivsel med kollegor.
Bryggerivisning och provsmakning hos 5Mans bryggeri i Borlänge.
[bild][bild][bild]
Ser trevligt ut 👍🏻🍺
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Två porter i kväll. En ok och en riktigt bra.
Seaside från Hyllie bryggeri var ok men lite blek, enligt mig.
Men, Full fathom 5 från North Brewing var riktigt god. Högt betyg i recensionen, med fina smaker.
 
  • En blå etikett på en flaska porter från Hyllie bryggeri, bredvid ett fyllt glas på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Burk med Full Fathom 5, en kaffe-kokosporter på 5.9%, står på ett bord bredvid ett glas med mörkt öl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Återigen ett beprövat kort. Laddar inför fixardag på Häggvallen. Dags att stänga den lokala fotbollsföreningens 5- 7- och 11-mannaplan inför vintern, med allt vad det innebär runtomkring

Ett glas med DIPA-öl och en burk med etiketten "To Øl" står på ett bord, förberedelse inför en fixardag på fotbollsplanen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 8 till
  • Laddar…
T Takko skrev:
Två porter i kväll. En ok och en riktigt bra.
Seaside från Hyllie bryggeri var ok men lite blek, enligt mig.
Men, Full fathom 5 från North Brewing var riktigt god. Högt betyg i recensionen, med fina smaker.
Full Fathom har jag smakat och den är riktigt bra
 
  • Gilla
Takko
  • Laddar…
N
Glas med bärnstensfärgad IPA och en burk Fat Lizard Murder Point öl på beige bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En burk öl med etiketten "Murder Point IPA" med en ovanlig smakbeskrivning, humlesorter och alkoholinnehåll på 5,5%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

God fast med lite ovanlig smak. Krävdes en klunk för att bli kalibrerad sedan var den god
 
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Full Fathom har jag smakat och den är riktigt bra
Ja den var en goding 👍🏻
 
Fina, lätta smaker. Mycket god 👍
Ett glas med skummande pale ale bredvid en burk Deya Steady Rolling Man öl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Stigbergets.
Räcker väl så tänker jag.
Burk med Stigbergets Pantarell IPA 7.0% och ett glas fyllt med öl mot en betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
T Takko skrev:
Två porter i kväll. En ok och en riktigt bra.
Seaside från Hyllie bryggeri var ok men lite blek, enligt mig.
Men, Full fathom 5 från North Brewing var riktigt god. Högt betyg i recensionen, med fina smaker.
T Tabors39 skrev:
Stigbergets.
Räcker väl så tänker jag.
[bild]
God 😋
 
  • Gilla
Tabors39
  • Laddar…
Blev en till matlagningen i köket.
Helt ok.
Telson Pale Ale från Apex.
 
  • Telson Pale Ale-burk från Apex Brewing Co., står på en grå köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Tabors39 och 3 till
  • Laddar…
Blev denna på väg till provningen igår, inte alls dum men hade gjort sig bättre i glas. 😇
Hand som håller en burk med designen "Remember TV Static" mot en grusig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Chad Beer - I Remember TV Static
 
  • Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Häpp.
Ett glas fyllt med grumlig öl med skum bredvid en burk öl med en måsillustration på etiketten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Uppblåsbart spabad utomhus mot en tegelvägg med två ölflaskor stående på kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två ölflaskor på en bricka framför en tegelvägg, en fjärrkontroll ligger bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.