558 167 läst ·
9 487 svar
558k läst
9,5k svar
Den stora öltråden!
Nu lite annorlunda öl. Från Polen och en Pale lager. 5,8 % från ett mindre bryggeri. Har tre från detta bryggeri och offrade en ikväll 😊 kul att lägga upp en ny på Pint och recensera. Ölen då: fick ganska högt betyg då den är väldigt smakrik med fin eftersmak. Lättdrucken och lite bättre klass än våra egna lager.
Testade denna i förrgår, mannen ville ha en Stout men det fanns ingen annan än denna och vi (eller jag) gillar det mesta från Nynäshamns Ångbryggeri. Var en aningen för kall till att börja med, men det tog sig när den blev mer rumstempererad. Mumsig, kan tänka mig att köpa denna igen. 4,0 %. Sotholmen Stout.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Idag blev det denna - Ankarudden Aussie Pale Ale. Jag tycker den var god och skulle gärna köpa igen men mannen var inte så imponerad, tyckte den var för besk. 5,1%.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Även på en sliten tisdag går det att dricka öl.
Först en lättare red ale. Gillade den i sin enkelhet.
Sen lagertömning (höhö) i form av en sommarlager.
Först en lättare red ale. Gillade den i sin enkelhet.
Logga in
Skapa konto
Sen lagertömning (höhö) i form av en sommarlager.
Logga in
Skapa konto
Lillördag till ära - först något så (för mig) ovanligt som ”en vanlig öl”, därefter en IPA _alldeles_ för mild och lättdrucken för styrkan. Båda helt ok om än inte något jag kommer leta efter (men förmodligen köpa igen om de står där på hyllan).