595 469 läst ·
10 561 svar
595k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
God fortsättning.
Inget nytt Öltips, men tänkte dela mitt bästa bärsminne…
Offensive Ground ifrån Tjerns bryggeri.
Första gången jag drack Chilli med hetta. Dessutom så var d en QR-kod på flaskan till deras album på Spotify…så sedan dess så lyssnar jag på Ride Out The Storm & låter smakerna utvecklas i takt med musiken när jag testar nya drycker
http://tjersbryggeri.se/ol/8--offensive-ground
Någon som har bra tips på öl med lite hetta?
Inget nytt Öltips, men tänkte dela mitt bästa bärsminne…
Offensive Ground ifrån Tjerns bryggeri.
Första gången jag drack Chilli med hetta. Dessutom så var d en QR-kod på flaskan till deras album på Spotify…så sedan dess så lyssnar jag på Ride Out The Storm & låter smakerna utvecklas i takt med musiken när jag testar nya drycker
http://tjersbryggeri.se/ol/8--offensive-ground
Någon som har bra tips på öl med lite hetta?
Julbordsrester gör sig fint med en av de öl som inte dracks igår. Gouden carolus gjorde sitt intåg först idag och med sina 10 procent räcker en flaska gott och väl om man inte kör en riktig långsittning. Helfin smakmässigt till maten!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 175 inlägg
Två dagar in i julen tänkte jag ta upp det här med mumma. Det är ju en rätt arkaisk grej, men vi har haft det på julbordet sen jag var barn och sedan många år har det fallit på min lott att blanda den.
Jag vet att jag har ärvt ett väl enkelt recept utan vare sig madeira, gin eller kryddor. Vi kör bara med porter, lager och sockerdricka, men även det bjuder in till viss variation; s:t Eriks porter gav exempelvis en lite för bränd smak för julmaten.
Så vad säger ni, är det här med att blanda olika öl omodernt och rent av att förstöra dem? Har någon ett recept man måste prova? Behövs spriten i, eller får man i sig tillräckligt med sådan via snapsande? Eller vill någon bara skriva av sig lite kulturhistoria om varför vi (eller i alla fall vissa av oss) håller på såhär?
Jag vet att jag har ärvt ett väl enkelt recept utan vare sig madeira, gin eller kryddor. Vi kör bara med porter, lager och sockerdricka, men även det bjuder in till viss variation; s:t Eriks porter gav exempelvis en lite för bränd smak för julmaten.
Så vad säger ni, är det här med att blanda olika öl omodernt och rent av att förstöra dem? Har någon ett recept man måste prova? Behövs spriten i, eller får man i sig tillräckligt med sådan via snapsande? Eller vill någon bara skriva av sig lite kulturhistoria om varför vi (eller i alla fall vissa av oss) håller på såhär?
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 669 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 669 inlägg
En kväll i garaget

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto