558 260 läst ·
9 488 svar
558k läst
9,5k svar
Den stora öltråden!
En Perlenbacher från lidl, var det enda jag hittade på flaska och i 6-packs format till ett någorlunda acceptabelt pris.
Gud vad det är omöjligt nuförtiden att hitta öl på flaska. Då menar jag en viss sorts öl, normal öl för normala människor på 6 och 12 pack. typ Lapin Kulta, Karjala, Olvi osv. Det finns fan inte längre, jag har varit i 5-6 affärer mellan Vasa och Närpes, inkl. den nya stora Prisma affären. Det enda man hittar på flaska är dyr hipster-öl. Resten är burk, förstår inte vart alla flaskor tog vägen, ett offer för pandemin? Var inte länge sen det var helt vanligt med sådana. Tur Lidl finns.
Jag saknar tiden då alkisarna kom släpandes med en korg med flaskor
Inte samma klass med en burk ju...
Och så vill jag ha 33cl flaskor för hembryggningen...
Gud vad det är omöjligt nuförtiden att hitta öl på flaska. Då menar jag en viss sorts öl, normal öl för normala människor på 6 och 12 pack. typ Lapin Kulta, Karjala, Olvi osv. Det finns fan inte längre, jag har varit i 5-6 affärer mellan Vasa och Närpes, inkl. den nya stora Prisma affären. Det enda man hittar på flaska är dyr hipster-öl. Resten är burk, förstår inte vart alla flaskor tog vägen, ett offer för pandemin? Var inte länge sen det var helt vanligt med sådana. Tur Lidl finns.
Jag saknar tiden då alkisarna kom släpandes med en korg med flaskor
Köper corona, red stripe, spezial export, bernadus och Norrlands ljus på flaska för att få till hembryggningen men oftast kör jag fat där men man vill ju ha flaskor iblandDennisCA skrev:
En Perlenbacher från lidl, var det enda jag hittade på flaska och i 6-packs format till ett någorlunda acceptabelt pris.
Jag saknar tiden då alkisarna kom släpandes med en korg med flaskorInte samma klass med en burk ju...
Brände av 2 olika Apex också, de sista av vardera i min ägo.
Båda hade passerat bäst före, den vänstra var i klass med många helt ok neipor, den högra fortsatt bra.
PostNord appen skvallrar om att det finns ny Apex att hämta imorrn.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Båda hade passerat bäst före, den vänstra var i klass med många helt ok neipor, den högra fortsatt bra.
PostNord appen skvallrar om att det finns ny Apex att hämta imorrn.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 917 inlägg
Jag har ingen lösning, men gillar att du törs stå för att du bara vill ha vanlig jävla brukslager till bra pris.A Andy78 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Produkter som diskuteras: "Hole in One"
Hole-in-One
Hole In One underlättar arbetet med att montera plattor och paneler över el- och VVS-dosor genom sitt patenterade magnetsöksystem. Systemet är designat för att göra det enklare att hitta och montera dolda el- och VVS-dosor, och är särskilt
Läs mer
Köpte lite Cashewnötter, rökta och Jalapeno, och Pig insisterade: Let’s going nut’s. Vem är jag att säga emot.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto