Kvällsmat.

Ölglas med mörkt skummande öl, burk med konstnärlig design, träsvinsfigur och två tärningar på ett bord utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett glas mörk öl bredvid en ölburk med konstnärlig etikett på ett utomhusbord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En Perlenbacher från lidl, var det enda jag hittade på flaska och i 6-packs format till ett någorlunda acceptabelt pris.

Gud vad det är omöjligt nuförtiden att hitta öl på flaska. Då menar jag en viss sorts öl, normal öl för normala människor på 6 och 12 pack. typ Lapin Kulta, Karjala, Olvi osv. Det finns fan inte längre, jag har varit i 5-6 affärer mellan Vasa och Närpes, inkl. den nya stora Prisma affären. Det enda man hittar på flaska är dyr hipster-öl. Resten är burk, förstår inte vart alla flaskor tog vägen, ett offer för pandemin? Var inte länge sen det var helt vanligt med sådana. Tur Lidl finns.

Jag saknar tiden då alkisarna kom släpandes med en korg med flaskor :crysmile: Inte samma klass med en burk ju...

Och så vill jag ha 33cl flaskor för hembryggningen...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
En Perlenbacher från lidl, var det enda jag hittade på flaska och i 6-packs format till ett någorlunda acceptabelt pris.

Gud vad det är omöjligt nuförtiden att hitta öl på flaska. Då menar jag en viss sorts öl, normal öl för normala människor på 6 och 12 pack. typ Lapin Kulta, Karjala, Olvi osv. Det finns fan inte längre, jag har varit i 5-6 affärer mellan Vasa och Närpes, inkl. den nya stora Prisma affären. Det enda man hittar på flaska är dyr hipster-öl. Resten är burk, förstår inte vart alla flaskor tog vägen, ett offer för pandemin? Var inte länge sen det var helt vanligt med sådana. Tur Lidl finns.

Jag saknar tiden då alkisarna kom släpandes med en korg med flaskor :crysmile: Inte samma klass med en burk ju...

Och så vill jag ha 33cl flaskor för hembryggningen...
Köper corona, red stripe, spezial export, bernadus och Norrlands ljus på flaska för att få till hembryggningen men oftast kör jag fat där men man vill ju ha flaskor ibland

Riktigt god en måndag. :)

Ett glas med öl och en ölburk på ett träbord utomhus, med en liten rosa plastfigur.
Skapa konto

En ölglas fylld med nebulöst öl och en ölburk från Potum Brewery på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tabors39 och 3 till
  • Laddar…
Dricker ni ofta kall öl?
Jag tycker det ibland smakar mer om den inte legat i kylskåpet.

A Andy78 skrev:
Dricker ni ofta kall öl?
Jag tycker det ibland smakar mer om den inte legat i kylskåpet.
Jag vill ha mina öl riktigt kalla, typ 2-3grader iaf när vi pratar ljus lager.

• Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Dessa var kalla, och goda
Ett glas med ljust öl och en ölflaska från Oppigårds på ett matbord.
Skapa konto
Glas fyllt med veteöl och en flaska Oppigårds Hefe Weissbier på ett bord.
Skapa konto

Två bra nya från Oppigårds
3,5 på lagern och 4.0 på veteölen.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Brände av 2 olika Apex också, de sista av vardera i min ägo.
Öppnad burk av Apex Brewing Company öl och ett halvfullt glas mot blommig tapetbakgrund.
Skapa konto
Ölglas med skummad ljusgul öl och en ölburk från Apex Brewing Company på mönstrad duk.
Skapa konto

Båda hade passerat bäst före, den vänstra var i klass med många helt ok neipor, den högra fortsatt bra.

PostNord appen skvallrar om att det finns ny Apex att hämta imorrn. :love::cool:

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Tänkte beställa öl på nätet tex 247kiosk.se men det verkar inte löna sig att beställa vanlig öl.
Typ carlsberg' falcon' norrlands etc då fraktkostnaden blir runt 70-75kr plattan.
290kr för 4 flak.
Någon som vet om det går att få till lägre frakt.
Jag har ingen lösning, men gillar att du törs stå för att du bara vill ha vanlig jävla brukslager till bra pris. (y)

• Gilla
ClasseClas och 3 till
  • Laddar…
Apex ja...
Galet färsk, och god.
Apex Brewing Company ölburk och fyllt glas på träbord med hus och trädgård i bakgrunden.
Skapa konto

4,5/5

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Dricker en Session Mini Golf ale i golfbaren på Kristinebergs minigolf. Riktigt trevlig

Ölglas på bord framför en minigolfbana med människor som spelar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Hole in One

Kvällens två.
Ölglas fyllt med hazy ale bredvid en burk märkt Custard Dealers of the North på ett bord.
Skapa konto
Ölglas med Apex Brewing Company-logotyp och en burk öl märkt Fjäder i Dammet, bakgrund med en sovande katt.
Skapa konto

4/5 på båda.

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
hsd
En liten fundering bara, har pant-glasflaskor försvunnit helt ,man ser inte dessa längre någonstans
Det borde ha varit mer miljövänligt

Köpte lite Cashewnötter, rökta och Jalapeno, och Pig insisterade: Let’s going nut’s. Vem är jag att säga emot.

En skål med rökta och jalapeno cashewnötter och en rolig rosa plastgris på en träbänk.
Skapa konto

Ölglas med orangefärgad dryck, burk från Buxton Brewery och en liten figur samt cashewnötter på ett träbord utomhus.
Skapa konto

Ett glas med orangefärgad dryck bredvid en burk Buxton Brewery öl på ett räcke utomhus.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.