558 296 läst ·
9 489 svar
558k läst
9,5k svar
Den stora öltråden!
Provar en ny öl som jag bara ryckte från hyllan efter att ha läst beskrivningen.
https://www.gbgnyabryggeri.se/
https://www.gbgnyabryggeri.se/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har tappat ölintressest senaste året och börjat botanisera mer i vin (börja inte, blir mycket dyrare)... men pga denna tråden blev det en beställning från Beerdome.
Frysdestillerad IPA låter ytterst suspekt men kunde inte låta bli
Frysdestillerad IPA låter ytterst suspekt men kunde inte låta bli
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En öl jag alltid kommer tillbaka till. Har provat runt allt som flyter, det slutar alltid med 8 flak guldtuborg feån bordershop. Det är lite tråkigt nu när pesten härjar och gränsen är stängdKeiller skrev:
( inlägg nr 1000, tur att det var om nåt relevant )
Husägare
· Jönköping
· 5 857 inlägg
Stella Artois! Svårslaget imho.
En varm dag = en iskall Hoegaarden.
Till vardags dvs när man inte orkar gå på Systemet — Carlsberg, Åbro Ekologiska, ibland Falcon.
Guinness för mörka dagar samt givetvis på St Patrick’s Day, för att hedra mina irländska gener.
En annan höjdare var min favorit-utomhuspub i Belgien, som serverade källarsval gueuze blandad med kriek i lerkrus, helt underbart gott när man satt i deras trädgård i solen. Tyvärr slutade de med det, men när jag blir stor ska jag minsann dreja mig ett lerkrus och sätta igång och blanda själv.
Hjälp, nu blev jag sugen...
En varm dag = en iskall Hoegaarden.
Till vardags dvs när man inte orkar gå på Systemet — Carlsberg, Åbro Ekologiska, ibland Falcon.
Guinness för mörka dagar samt givetvis på St Patrick’s Day, för att hedra mina irländska gener.
En annan höjdare var min favorit-utomhuspub i Belgien, som serverade källarsval gueuze blandad med kriek i lerkrus, helt underbart gott när man satt i deras trädgård i solen. Tyvärr slutade de med det, men när jag blir stor ska jag minsann dreja mig ett lerkrus och sätta igång och blanda själv.
Hjälp, nu blev jag sugen...
Husägare
· Jönköping
· 5 857 inlägg
Höll ju på att glömma Newcastle Brown Ale...