Sigtuna Winter IPA, riktigt god, måste köpa fler innan de försvinner från SB. Typ 4,2/5
Halvtomt glas med gyllene öl framför en Sigtuna Winter IPA-burk och en låda med hallon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Två ölglas på bord, ett med rödbrun ale och det andra med mörk ale, på en pubmiljö.
Skapa konto
Poppels winter warmer 3
Oppigårds winter ale 3.5

Den mörkare är poppels. Möjligt att julöl ska drickas till mat, bishops finger som vi drack till charkbricka var supergod. Utan att vara julöl..

Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
I år överraskade frugan mig med en öladventskalender. :love: Dagens lucka innehöll Hohenthanner Kellerbier. Jag gillar verkligen kellerbier och zwickel så den här gick absolut ner :cool:(y)

Flaska av Hohenthanner Kellerbier Hell bredvid ett glas med öl, på ett bord i ett vardagsrum.
Skapa konto

• Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Jag är inte anställd av poppels, lovar! Men det här tänker grannen och jag vara med på, gjort digitala ölprovningar tidigare men då fått hitta på eget snacks.

(visst är det märkligt? Gilla en digital ölprovning på fb, vips får du upp en massa microbryggerier i flödet )

Affisch för digital ölprovning med tre olika ölsorter från Poppels Bryggeri och snackstillbehör.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kul att det är en tisdag och man jobbar kväll... :cry:

• Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Du kan ju dricka öl en annan kväll, det behöver ju inte vara i form av digital provning.. Men poppels är en favorit för mig så jag tycker att det ska bli kul. Glögg sour har jag varit nyfiken på ett tag nu, slut när jag försökte beställa.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Är alltid intressant med provningar med en expert

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Det är ju det. Till och med provningen vi var på med belgisk suröl var intressant, även fast jag mest kände gallsmaken i ölet.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Två öl igår
Harpoon var ingen höjdare det, det står ifs Light på burken men den var tunn.. 2/5
Öppnad burk av Harpoon Rec. League Hazy Pale Ale med ett halvtomt glas öl bredvid, på ett bord.
Skapa konto

Öl no 2 var mycket bättre, en klar 4/5
IPA-ölburk bredvid ett glas med grumlig öl framför akvarium med växter.
Skapa konto

Man kanske börjar ana att jag gillar Hazy IPAs...

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Passande ”plopp-musik” till Helgölen! :beer:

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Jag är inte anställd av poppels, lovar! Men det här tänker grannen och jag vara med på, gjort digitala ölprovningar tidigare men då fått hitta på eget snacks.

(visst är det märkligt? Gilla en digital ölprovning på fb, vips får du upp en massa microbryggerier i flödet )

[bild]
Man kan gilla saker utan att bli misstänkt för samröre, jag har nog varit misstänkt som Apex agent i somras, men det bjuder jag på, längesen de släppte något nytt gott nu, flyttas från Nora till Örebro tror jag minsann.

Poppels gör mycket bra, fick hem en av dom som är med i provningen idag, ihop med lite Stigbergets, Alefarm, Brewski mfl.
Samling av olika ölburkar och flaskor från Poppels, Dugges och andra mikrobryggerier på ett bord.
Skapa konto

Höga förväntningar på Unmasked. :ok::beer:

• Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Jag har också höga förväntningar på unmasked!

Det är ju det här med reklam kontra tips. Ibland är linjen fin dem emellan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Yummy stuff:

Ölglas fyllt med grumlig dryck bredvid en burk av Northern Monk's hazy IPA mot tegelväggsbakgrund.
Skapa konto

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
Yummy stuff:

[bild]
Munkarna sviker sällan! :love:

Här blir det en storflaska från grannkommun..
Flaska öl och ölglas framför datorskärm med forumdiskussioner i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
En ölflaska bredvid en borr och batterier på ett träbord.
Skapa konto

Pilsnerdrickare som man är!

• Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.