595 990 läst ·
10 583 svar
596k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
FredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
själv sitter jag med barnen...
Så detta fick duga..
Men jag är så himla glad..
Så det blir whisky ikväll...
om de höll va de lovade så skulle de aldrig tillträtt...
en jäkla tid är över... Och första kvinnliga statsministern blev kortvarig.. synd..
Men hade hellre sett annan ändå
Administrator
· Skåne
· 6 810 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 810 inlägg
J Jonobe skrev:
En rolig sak med den här tråden att det kommer en massa intressanta tips. För mig som är insnöad på brittisk ale (eller åtminstone den ölstilen) dyker det upp ölsorter som jag aldrig hade provat utan den här tråden.Maskintok skrev:
Jag sitter just nu med en Aventinus (men ur flaska och inte burk eftersom jag är lite snobbig) och kan konstatera att en viss ton av banan finns, men inte överdrivet mycket. Jag känner också en smak av Läkerol halstablett men kan inte identifiera vilken. Ölet smakar klart annorlunda än de weissbier jag har druckit förut (vilka är begränsade till Weihenstephaner, Erdinger och Störtebeker i stort sett). Den här är inte lika torr som de tre nämnda enligt min bedömning.
Betyget för tillfället är "intressant". Inte alls oangenämt men jag misstänker att en viss tillvänjning behövs för att uppskatta det här ölet fullt ut. Jag köpte fyra flaskor så jag har chansen att öva lite till.
jag som öl älskare dricker gärna olika sorter..
styrkor, djup, sötma, maltighet, vete, mörk, ljus,
Men vissa saker går helt bort..
banan.
frukt..
cider..
suröl... Eller va de nu kallas de där man ser här ibland...
Men som tur är så är vi alla olika i smak..
För då kan vi skapa debatt om smaker..
Och komplettera varandra
styrkor, djup, sötma, maltighet, vete, mörk, ljus,
Men vissa saker går helt bort..
banan.
frukt..
cider..
suröl... Eller va de nu kallas de där man ser här ibland...
Men som tur är så är vi alla olika i smak..
För då kan vi skapa debatt om smaker..
Och komplettera varandra
Kul! Samma som jag postade eller en annan?P pmd skrev:En rolig sak med den här tråden att det kommer en massa intressanta tips. För mig som är insnöad på brittisk ale (eller åtminstone den ölstilen) dyker det upp ölsorter som jag aldrig hade provat utan den här tråden.
Jag sitter just nu med en Aventinus (men ur flaska och inte burk eftersom jag är lite snobbig) och kan konstatera att en viss ton av banan finns, men inte överdrivet mycket. Jag känner också en smak av Läkerol halstablett men kan inte identifiera vilken. Ölet smakar klart annorlunda än de weissbier jag har druckit förut (vilka är begränsade till Weihenstephaner, Erdinger och Störtebeker i stort sett). Den här är inte lika torr som de tre nämnda enligt min bedömning.
Betyget för tillfället är "intressant". Inte alls oangenämt men jag misstänker att en viss tillvänjning behövs för att uppskatta det här ölet fullt ut. Jag köpte fyra flaskor så jag har chansen att öva lite till.