Byggahus.se

Den funktionen hade jag ingen aning om!

1. T
    Medlem · Nivå 19
    Behövs det kan man ju alltid tvätta av dem under tiden man tankar.

2. Nimajneb
    Medlem · Nivå 18
    Det är väl bara anpassat för etanolbilar. Riktiga bilar kör ju över 100mil på en tank.

3. S
    Anonym
    det sämsta som finna är dom utskjutande armarna(?) med spolmunstycket. dom är inte gjorda för en bil som står ute å fryser

• Svara
  4. nikasp
    Medlem · Nivå 13
    Brukar göra det men jag kommer 90-100 mil på en tank så i det här vädret behövs spolningen helt klart då och då.

5. skalman1
    Medlem Nivå 12
    Det är ju tvärsom, riktiga bilar går inte 100 mil på en tank. :)

6. Blindnit
    Medlem Nivå 9
  7. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Nä det är nog bara en felöversättning, 100 miles på en tank är det väl som gäller? ;)

• Laddar…
  8. skalman1
    Medlem Nivå 12
    Typ.:)

Min bruksbil snodde åt sig 25 liter på 7 mil senast, iofs så kanske jag skulle ha slutat gasa när det rök från bakdäcken. ;)

Redigerat 2 jan 2014 00:15
    • Laddar…
  9. J
    Medlem Nivå 11
    Märkte att kupéfläkten går in på cirkulationsläge på vår audi a4 2006 årsmodell när man spolar spolarvätska.
    för att det inte ska lukta inne i kupén antar jag?

10. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Fiffigt, det har jag inte uppmärksammat :D Långtur imorgon så då har jag något att sysselsätta mig med :)

11. DjAlbert
    Medlem Nivå 6
    Kupéfläkten på VW Transporter 2012 gör samma sak vid spolning. Och även när man lägger i backen. Och den spolar lycktorna var 5e rutspolning. F.ö är det konstansström på cigguttaget på den också, märkte jag efter att GPSen stått på en hel natt. Efter tre månaders ägo hittade jag ett lönnfack under högersoffan, va visst ett förvaringsfack där om man lyfter på sittdynan, stod även omskrivet i instruktionsboken 3 ggr :D

12. Larsa
    Medlem · Nivå 13
  13. ullberg
    Verktygstokig · Nivå 15
    Ja, det måste vara riktig torka...

Detta tips kände jag till mycket väl, så jämfört med det enorma aha som kom med tipset om folien (här givetvis, inte AB) uteblev helt (och jag inser nu hur fånigt det måste sett ut för någon som redan kände till folietipset...)

14. raveper
    Hobbysnickare · Nivå 11
    Nämen jag tror jag har kommit på något. Efter lite googlande ser det ut som att både aladdin röd och brun ask också har denna typ av flärp

• Laddar…
  15. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25