Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det verkar funka i teorin iallafall. Men usb:kabeln saknas för tillfället. Det verkar inte gå med Blåtand.

Tackar hur som helst.

Staffan
Funkar med wifi, koppla båda till routern så hittar dom varandra

Staffans2000
Efter lite pillande gick det faktiskt!
Nu vill den att jag skall fylla i med "biometriska uppgifter" istället för att "skriva text..."?
Vad är det?

Staffan

Karlia
Fingeravtryck

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Efter lite pillande gick det faktiskt!
Nu vill den att jag skall fylla i med "biometriska uppgifter" istället för att "skriva text..."?
Vad är det?

Staffan
Fingeravtryck eller irisscanning istället för lösenord...

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Var tvungen att dubbelkolla modellen; 8:an har irisscanning också.

Karlia Karlia skrev:
Var tvungen att dubbelkolla modellen; 8:an har irisscanning också.
Tänk vad man kan lära sig här på forumet :) Har haft en 8a i 3 år utan att ha en aning om det.

• Haha
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Min förra var en 8:a. Men glöm du irisscanningen igen, jag tyckte att det bara kändes konstigt att försöka titta rätt på telefonen för att låsa upp den. Fingeravtryck är enklare.

Kör mönster, mina utslitna skitiga hantverkarfingrar funkade bara 1 gång av 10.

• Gilla
Rolle314 och 1 till
  • Laddar…
Huawei har en mycket smart funktion för att föra över det mesta från den "gamla" telefonen till den "nya" Huawei.
Man installerar appen "PhoneClone" på båda, sedan blir den ena en WiFi hotspot som den andra ansluter till och överföringen görs. Överföringshastigheten blir mycket hög. Den "gamla" telefonen behöver inte vara en Huawei. Jag tror inte att alla lösenord fördes över, det skulle jag se som en säkerhetsrisk.

Edit:
Köper man en helt ny Huawei som inte har Googles Playbutik (jag skulle inte köpa en sådan telefon) så har jag ingen aning om vad som händer om man försöker föra över appar som kommer därifrån.

Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Beklagar att din nya mobil är en 3 år gammal modell som får sina sista säkerhetsuppdateringar snart ;)

Smart switch är grymt smidigt, men man får också lätt med gammalt skräp. Fick med några Sony appar som inte funkade på min Note8 sist jag bytte.

Angående iris och fingeravtryck är det grymt smidigt i t.ex. mobilt bank id och swish ifall man inte kört det innan så rekommenderar jag att testa.

Ta även tid att gå igenom inställningarna för system, hemskärm, appar etc. Testa olika inställningar och hur dom känns. Det finns rätt mycket att justera så det blir mycket trevligare att använda mobilen.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Maria T Maria T skrev:
samsung.com/se/apps/smart-switch/
Tackar för all hjälp.
Det gick som sagt var med Smart-switch. De efterlängtade lösenorden hängde dessvärre inte med.

Staffan

• Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.