Staffans2000
Hejsan mannar!

Har dragit mig in i det längsta för att byta yuppinalle. Men nu är den gamla väldigt sömnig.
Till min stora överraskning och stolthet, överförde jag galant telefonboken via Blåtand. Men jag har en del taxi, parkering och biljettbeställningsappar bla. som jag skulle vilja föra över med de inmatadeuppgifterna. Går det.

Android.

Staffan

• Gilla
Funshine
  • Laddar…
Vad är det för telefoner? Jag har använt en app som heter smart svitch, laddas ner på båda telefonerna o skickar allt imellan

Staffans2000
Den gamla heter Honor. Den nya Samsung 8.

Loggade in på mitt Google konto, så var allt klart.
Hur det egentligen funkar har jag inte en aning om.

• Gilla
  • Haha
Kasken och 2 till
  • Laddar…
A
Precis,och är det något som inte funkar sitter man på pottan! det var bättre förr(iaf enklare att äga en telefon:oops:)

Isakare Isakare skrev:
Loggade in på mitt Google konto, så var allt klart.
Hur det egentligen funkar har jag inte en aning om.
Automagiskt kallas det fenomen som du beskriver... Allt bara funkar, väldigt få förstår hur...

En gissning är att jag har en inställning (som jag inte känner till, eller brytt mig om att ändra) som tillåter allt och lite till.

Maria T
samsung.com/se/apps/smart-switch/

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Maria T
Glömde skriva att Smart switch funkade suveränt, både för maken som bytte från Sony till Samsung och för mig, mellan två Samsung. Lycka till med nya mobilen!

Handyman 1 skrev:
Precis,och är det något som inte funkar sitter man på pottan! det var bättre förr(iaf enklare att äga en telefon:oops:)
Helt klart!
thumbnail-by-url.json

• Gilla
  • Haha
yonna och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Det verkar funka i teorin iallafall. Men usb:kabeln saknas för tillfället. Det verkar inte gå med Blåtand.

Tackar hur som helst.

Staffan

A
Maria T Maria T skrev:
Glömde skriva att Smart switch funkade suveränt, både för maken som bytte från Sony till Samsung och för mig, mellan två Samsung. Lycka till med nya mobilen!
Hur fungerar det med alla lösenord,följer minnet med i lösenordshanteraren? är ju mänskligt omöjligt att minnas alla j**la lösenord:thinking::)

Staffans2000
Passar på med en följdfråga. Den nya telefonen vill att jag installerar "Bixby"? Har Googlat, men fattar inte?

Staffan

Karlia
Bixby kan du låta bli. Säger som övriga, smartswitch fungerar, men du kommer fortfarande upptäcka allteftersom att allt inte går att föra över direkt. Som bank-id till exempel.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.