Hjälp! Känner mig som en idiot. Ska flytta över låscylindern på bilden till en ny dörr där låskistan redan sitter på plats. Men HUR ska jag lyckas lossa cylindern? Sitter som berget och visar inte minsta tillstymmelse till att någon sprint vill lossa.
Den är väl skruvad från andra sidan dörren. Bakom vredet sitter ett låshus som är fastskruvat med två skruvar. Bakom denna del sitter skruvarna flr låscylindernI iMacce skrev:
Nu har jag ingen bild och heller inte möjlighet att ta någon. På andra sidan satt mycket riktigt skruvar för att lossa locket till cylinderkåpan, allt lugnt så långt. Men de invändiga skruvarna för att lossa in/utsida av cylindern sitter under kåpan på bild. Det är dessa jag inte kommer åt. Lurar åt att det handlar om ngn säkerhetsgrej, behöver jag ett specialverktyg för att trycka in sprintarna?
Hade du vred eller en till låscylinder på andra sidan?I iMacce skrev:Nu har jag ingen bild och heller inte möjlighet att ta någon. På andra sidan satt mycket riktigt skruvar för att lossa locket till cylinderkåpan, allt lugnt så långt. Men de invändiga skruvarna för att lossa in/utsida av cylindern sitter under kåpan på bild. Det är dessa jag inte kommer åt. Lurar åt att det handlar om ngn säkerhetsgrej, behöver jag ett specialverktyg för att trycka in sprintarna?
På andra bilden du tagit på cylindern så är det ett par rakt under nyckeln. Det mittersta sitter det en liten fjöderbelastat stift som ska tryckas in med typ en nål eller tandpetare eller liknande. Då kommer kåpan lös och du kan ta lös cylindern.
Du tänker på en Assa-cylinder. (Det gjorde jag först också)E epw skrev:
Men den där verkar inte ha någon kåpa på sig längre, om du kollar på den andra bilden, så ser du fler stift som du inte hade sett då.
TS, hur ser den andra cylindern ut?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur demontera låscylinder från KABA LB1084 med "cylinderkula" i skruv!?
Fönster & Dörrar -
Demontera Habo Säkra, hur får jag bort låscylindern?
Fönster & Dörrar -
Demontera Alfa låscylinder
Fönster & Dörrar -
Demontera Mul-T-Lock rund låscylinder
Villalarm & Hemautomation -
Hur demontera låscylinder?
Övrigt husrelaterat