Jag har med min klåfingerhet lyckats stoppa inhandtaget på ett Traryds Optimal vridfönster som ännu inte är monterat. Uppenbarligen har de börjat med någon slags genialisk självlåsande bricka som gör det omöjligt att ta bort det igen. Det hade inte gjort något om jag i min iver placerat täckbrickan på plats först men sådan tur är jag inte utrustad med. Jag är nu rysligt förbannad (på mig själv) och måste förmodligen sova med bettskena i natt såvida ingen kan förklara hur men demonterar handtaget från låsbrickan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad är problemet, handtaget är ju lossat, bildbeviset bjuder du på 
Det är inte samma genialiska konstruktion som mina polska fönster har:
Det är inte samma genialiska konstruktion som mina polska fönster har:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu förstår jag vad du menar.
Hur man ska göra vet jag inte, men jag skulle ta lämplig skruvmejsel och bända upp flärparna som låser mot fyrkantstången. Ta ur handtaget och sedan bända ner flärparna igen. Funkar inte det?
Hur man ska göra vet jag inte, men jag skulle ta lämplig skruvmejsel och bända upp flärparna som låser mot fyrkantstången. Ta ur handtaget och sedan bända ner flärparna igen. Funkar inte det?
Jo, förmodligen får jag loss handtaget på det sättet. Dock verkar "brickan" stansad på plats så jag vete tusan om jag kan bryta tillbaka flärparna igen.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 557 inlägg
Är inte flärparna en fjäder? Så att om du lyckas bända isär dom och dra bort skylten så är det sen bara att trycka dit den igen med brickan emellan, och så låser flärparna i spåret i fyrkantsstången.
När jag monterade mina traryd så fattades en bricka och efter tagit kontakt m traryd så fick jag informationen att det inte gick att demontera handtaget när man väl tryckt in den. Dom skickade ut nytt utan kostnad.
Jag råkade ut för samma sak. Men här var det hantverkarna som vi anlitat för att montera fönstren som klantade sig.
Att demontera handtaget deformerar/förstör brickan. Traryd skulle skicka en ny till oss kostnadsfritt.
Att demontera handtaget deformerar/förstör brickan. Traryd skulle skicka en ny till oss kostnadsfritt.
Klicka här för att svara