Jag ska demontera vårt kök för att sedan sätta upp ett nytt Ikea-kök. Hur ska jag gå till väga? Jag hittar nämligen inga "skruvar" på insidan av väggskåpen...
Nån som har nåt bra tips. Det är ett kök från i början av 80-talet.

Tack på förhand.

Ska det återanvändas någon annanstans eller kasseras?

Börja med att plocka bort bänkskivor och lister. Koppla ur el och vatten. Är det lätt att ta bort luckor och lådor - gör det.
Sedan är det bara att ta fram kofoten. Hur våldsam du kan vara beror på om det ska användas sedan.

PS. Då du kopplar ur avloppet - glöm inte att sätta något för hålet. Annars luktar det sällan direkt smultron dagen efter.

Jag hade ju tänkt att försöka spara köket för att sälja det sedan. Men hur kan det vara fastsatt nu eftersom jag inte ser några skruvar???

Tack för ditt snabba svar

Klippspik och lim är vanligt i 80 talskök. Svårt att få ut hela snygga skåp av det. Hm räknar du ut din timlön med att ta det försiktigt för att sälja dessa sedan, ser du säkert det inte så lönsamt. Bäst brukar vara sälj det mot nedmontering. För vad tror du att du får för ditt 80-tals kök?

mattiasgavle skrev:
Jag ska demontera vårt kök för att sedan sätta upp ett nytt Ikea-kök. Hur ska jag gå till väga? Jag hittar nämligen inga "skruvar" på insidan av väggskåpen...
Nån som har nåt bra tips. Det är ett kök från i början av 80-talet.

Tack på förhand.
http://www.jula.se/item_info.asp?id=595&id_str=¤37¤443¤595¤605

Har en gång varit med om att överskåpen hängde i "nyckelhålsfästen". Regel under till och banka uppåt med stora hammaren. Har efter denna gång aldrig stött på denna lösning igen :P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.