:P

Borde vi inte ställa upp på Villaägarnas anordnade demonstration 1 maj 11.00 på Mynttorget. Vi måste ju visa vår ilska och sorg över denna - i mitt tycke - orättvisa skatt, som får folk att flytta från hus och hem, då fastighets- och förmögenhetsskatt blir för tung. Speciellt för dem som mist sin partner och ensam får dra lasset......
:-X
Fy F......n, det är en ekonomisk/etisk rensning av det folk som byggde landet till förmån för de som nolltaxerar eller har såna pengar som en vanligt svensk med vit lön inte har...
:o

Bla, bla, bla, Helena, sluta nu, alla vet det där.....
Men måste inte vi som tycker något vara där??

Helena med...
......

:(

OK,,,"kärt barn" har många namn!

Är det revolution vi ska göra istället?
???

Helena med....
.....

Skatt på boende... det borde bryta mot FN's regler om mänskliga rättigheter. Skatt för att ha fyra väggar och tak ???

Vi som bygger nytt hoppas att skatten försvinner efter 5-10 år, man kanske borde göra nåt åt saken för att detta skulle hända

Elräkningen är ännu värre, moms på skatten !!!

Men det blir väl snart moms på fastighetsskatten också, fy f-n säger jag bara !!

Pelle skrev:
Visst är fastighetsskatten skattesystemets särklassiga varböld! >:(

Två organisationer som jobbar emot den...
[länk]
[länk]

Gå med!
Instämmer.

Vi är medlemmar hos bägge.  :)
Det känns bra.

Jag tycker dessutom von Sassens idé ang lite demonstration på självaste 1 maj skulle vara kul.
Hmm, jag menar förståss  BRA och viktigt och som grädde på moset lite kul oxå. Nån som har koll på vädret på torsdag 8)

hm jag jobbar, men skriv ett plakat från mej med :)

lajbanson skrev:
hm jag jobbar, men skriv ett plakat från mej med  :)

Mej me.... ;)

;)

Jag är väldigt opraktisk !!!
Hade hoppats att en snickare och en målare skulle erbjuda sig att göra skylten

www.byggahus-forums
debattörer mot boendeskatt

Jag väntar förhoppningsfullt..... ???
;D

Helena ....
som gärna skyltar med idéer...

Pelle skrev:
Visst är fastighetsskatten skattesystemets särklassiga varböld! >:(

Två organisationer som jobbar emot den...
[länk]
[länk]

Gå med!
Nu har jag sett denna rekommendation från Pelle så många gånger att jag gått på den. Villaägarna har fått en medlem till 8)

PS. För långt att åka

Rädd för att det blir ganska folktomt....
Skall det bli fullt på törget funkar endast Svenska Rallyt eller FBK-Guld eller just det S-I.

;D

Ja, kör en lokalvariant på demonstrationen med nämnda flagga/skylt vid 11-tiden...... i gathörnet/vägknuten!

Det måste väl kännas bättre än att göra ingenting!

Hoppas att vi snart kan använda denna flagga för att halas ned vid en tyst minut för skatternas dödförklaring!
;)

Helena ....
...........

Finns väl bara ett sätt att bli av med den skatten? Rösta inte på ett parti som stöder det vid ett riksdagsval, obs det ska stå i deras partiprogram. Byter vi inte regering så kommer aldrig skatten att försvinna. Lita inte heller på vallöften, de är ju "bara" vallöften, dvs där kan man lova hur mycket som helst utan att behöva hålla detsamma för det var ju bara på låtsas.

:D
Ja, demonstrationen var ju inte så stor, men ett visst genomslag fick den ju i pressen! Det var ju trots allt hällande regn, så socialdemokraterna ställde in ett av sina demonstrationståg, vilket inte vi arga husägare gjorde! Min hastigt hopfixade skylt textades för säkerhets skull med vattenfast tuschpenna!

Resultatet kan skådas på bifogade bild!

Och vad stod det på andra sidan, tro??
;)

Titta på strängen 'Sverige Stugan, bra eller dålig?' under Rubriken "Hustillverkare", så får ni se !

Helena med ......
Sverige Stugan

(img) http://hem.passagen.se/femana/skyltboskatter.jpg (/img)

???
Hugaligen, jag klarade inte av att bifoga en bild !
Har bett om hjälp i en annan sträng här under "Övrigt" och hoppas någon kan förklara hur det går till

Helena utan...
Bild

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.