Jag vill minnas att den stora färgburken var på 10 liter. Nu verkar det som dom är på 9 liter. Varför är det så? Har dom ändrat burkstorleken eller har jag missförstått något?

Jag behöver en drös med dessa burkar. Kan man specialbeställa på något sätt och få ner priset?

Därför att de vill kunna tillsätta 10% brytpasta också.

Du kan ringa till dina närmaste färghandlare och jämföra vem som har bäst drösrabatt.

Har man inte drösrabatt om man är med i villaägarna?

S
jupp. kolla med olika färghandlare.

Finns att köpa på nätet för 1790:- med gratis frakt, kan vara bra att ha som utgångspris.

Betalar 163kr/L hos min lokala färghandlare.

S
Peter2400 skrev:
Finns att köpa på nätet för 1790:- med gratis frakt, kan vara bra att ha som utgångspris.
missvisande direkt. skillnad direkt på fysisk butik eller att beställa på nätet.

SBH skrev:
missvisande direkt. skillnad direkt på fysisk butik eller att beställa på nätet.
Jag är inte säker på vad du menar med skillnad?
Det jag menar är att 1795:- är ett absolut högsta pris att utgå ifrån, självklart går det att få till ett bättre pris i sin lokala butik.

Jag som köper ca 5-10 burkar om året, dvs väldigt lite betalade sist 1135+moms bruten och klar.

Är man lite om sig och kring sig tror jag nog att "alla" borde komma ner i de priserna. Minst.

S
Peter2400 skrev:
Jag är inte säker på vad du menar med skillnad?
Det jag menar är att 1795:- är ett absolut högsta pris att utgå ifrån, självklart går det att få till ett bättre pris i sin lokala butik.
mer påslag på butiksburk, mindre påslag på en internet beställd

SBH skrev:
mer påslag på butiksburk, mindre påslag på en internet beställd
Förstår fortfarande inte vad det är för skillnad på vanlig butik och onlinebutik i detta avseende. Oavsett hur stor del av priset som påslaget utgör så får du ju ändå betala totalen i slutändan.

S
nemlan skrev:
Förstår fortfarande inte vad det är för skillnad på vanlig butik och onlinebutik i detta avseende. Oavsett hur stor del av priset som påslaget utgör så får du ju ändå betala totalen i slutändan.
okej, för en onlinebutik betalar du bara egentligen färg och dom som jobbar på lagret och själva lager kostnaden.
medans i en affär så betalar du för lagret, butiken lagerpersonal, butikspersonal och färgen.
sedan är ju det enklare att komplitera sin beställning i en fysikbutik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.