Hej,
ska måla fönstren och ska till och välja färg. Blev idag rekommenderad Demidekks fönsterfärg. Demidekk har ju bra rykte så det känns ju bra, men att man inte ska använda någon grundolja utan bara grundfärg (Visir) gör mig lite misstänksam. Jag har ingen erfarenhet av att måla fönster men spontant känns det ju vettigt att mätta träet med grundolja och så gör man inte i Demidekks koncept. Är det någon annan färg jag ska överväga istället? Jag kommer använda en alkydfärg, har ännu inte bestämt mig för olje eller vattenbaserad, lutar åt vatten dock.

Synpunkter någon?

Valfritt system med Grundolja innehållande linolja är det som tränger in i trä absolut bäst, gryndfärg sen 2 lager med fönsterfärg . Då har du enligt mig ett optimalt skydd

Visir är i och för sig väldigt lättflytande och inträngande. Betydligt mer oljelik än de flesta grundfärger (som jag sett i a f).

Jag är ganska säker på att alla dom ledande färgtillverkarna har samma kunskap samt ingridienser i sina färger. Reklam är nog avgörande om vad folk tycker är den bästa färgen.

marcusw skrev:
Hej,
ska måla fönstren och ska till och välja färg. Blev idag rekommenderad Demidekks fönsterfärg. Demidekk har ju bra rykte så det känns ju bra, men att man inte ska använda någon grundolja utan bara grundfärg (Visir) gör mig lite misstänksam. Jag har ingen erfarenhet av att måla fönster men spontant känns det ju vettigt att mätta träet med grundolja och så gör man inte i Demidekks koncept. Är det någon annan färg jag ska överväga istället? Jag kommer använda en alkydfärg, har ännu inte bestämt mig för olje eller vattenbaserad, lutar åt vatten dock.

Synpunkter någon?

Demidekk Visir är en grundolja.

Finns både med och utan pigment....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.