5 786 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Demidekk fönsterfärg eller annan färg?
Hej,
ska måla fönstren och ska till och välja färg. Blev idag rekommenderad Demidekks fönsterfärg. Demidekk har ju bra rykte så det känns ju bra, men att man inte ska använda någon grundolja utan bara grundfärg (Visir) gör mig lite misstänksam. Jag har ingen erfarenhet av att måla fönster men spontant känns det ju vettigt att mätta träet med grundolja och så gör man inte i Demidekks koncept. Är det någon annan färg jag ska överväga istället? Jag kommer använda en alkydfärg, har ännu inte bestämt mig för olje eller vattenbaserad, lutar åt vatten dock.
Synpunkter någon?
ska måla fönstren och ska till och välja färg. Blev idag rekommenderad Demidekks fönsterfärg. Demidekk har ju bra rykte så det känns ju bra, men att man inte ska använda någon grundolja utan bara grundfärg (Visir) gör mig lite misstänksam. Jag har ingen erfarenhet av att måla fönster men spontant känns det ju vettigt att mätta träet med grundolja och så gör man inte i Demidekks koncept. Är det någon annan färg jag ska överväga istället? Jag kommer använda en alkydfärg, har ännu inte bestämt mig för olje eller vattenbaserad, lutar åt vatten dock.
Synpunkter någon?
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
marcusw skrev:Hej,
Synpunkter någon?
Demidekk Visir är en grundolja.
Finns både med och utan pigment....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Täck- eller fönsterfärg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Linoljefärg eller demidekk ultimate(alkydolja/akryl)
Färg, Måla & Tapetsera -
Jotun Demidekk Ultimate Helmatt eller Alcro Arkitekt
Fasad -
Målare vill byta från Demidekk till Alcro eller Beckers?
Färg, Måla & Tapetsera -
Demidekk fönsterfärg målningsegenskaper förr och nu
Färg, Måla & Tapetsera