Kan ju vara en ide att kolla tomtgränsen lite kvickt. Det kan ju vara så att gränsen råkar vara fel också och är det på rätt håll kan det lösa problemet. Gör det utan att meddela grannen först förstås, kolla ritningar mm. Det är inte ovanligt att en granne ex vill ha staket, den andre vägrar så då sätter man upp det några dm in på tomten. Efter 50 år tror alla att gränsen är staketet...

• Gilla
Tranarö
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Kan ju vara en ide att kolla tomtgränsen lite kvickt. Det kan ju vara så att gränsen råkar vara fel också och är det på rätt håll kan det lösa problemet. Gör det utan att meddela grannen först förstås, kolla ritningar mm. Det är inte ovanligt att en granne ex vill ha staket, den andre vägrar så då sätter man upp det några dm in på tomten. Efter 50 år tror alla att gränsen är staketet...
Klokt, detta är dock anledningen till att det blev fel. Jag kollade i gamla ritningar och antog tyvärr att gränsen gick vid en viss punkt som visade sig vara fel. De tog in kommunen/lantmäteriet som utförde en mätning och uppenbarligen visste inte de heller exalt var gränsen var. Men du har helt rätt, tack.

O OzP skrev:
Exakt vad jag tänker mig, att riva/flytta för flera 100 000 tals kronor går ju men för grannsämjans skull så är det ingen höjdare. Dessutom har de inte byggt på deras tomt än och jag kommer övrklaga i all oändlighet om de sätter sig helt på tvären eller inte är nöjda med en föreslagen lösning. Vill inte sänka mig till deras nivå eftersom jag har gjort fel men blir nog tyvärr inte världens bästa granne om vi tvingas göra en dramatisk åtgärd...kan dock bara göra mitt bästa för att de ska bli nöjda men har ingen kontroll över deras slutsats. Är helt och hållet med dig att inspelet kring att ev. flytta/riva skall in i dialogen. Vi får se när vi ska mötas f2f om ett par veckor....
Hej TS,
Hur gick mötet?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.