Någon som byggt med ovanstående levernatörer? Kanske har något tips gällande andra i samma prisklass eller bara något över?

Tacksam för alla tips jag kan få!

Ha de!

Dekorhus ägare har inte det bästa ryktet i hemtrakterna. Kolla upp hans ekonomiska historia är mitt tips. Har tydligen ett inte helt rent samvete(men vem har det ;)) Har stått en del i tidningarna om hus som inte blivit klara, saknas saker, fuskbygge.

Hej och tack för svaret!

Ok, det är så det ligger till, att det inte blir klart är ingen risk, ska bara köpa huspkt av dem i så fall och tillsammans med ett snickargäng på hemmaplan slå ihop det. Men fattas det saker o är dålig kvalitet på det man får så kanske man ska dra öronen åt sig. Detta med rent mjöl i påsen gör mig inte så mkt, bara han levererar det han ska med ok kvalitet. Kanske blir det billigare att köpa samtligt material själv?

//Rob

Ska du bara köpa materialsatsen är det kanske inga problem. Det vi hört om fusk och avsaknad är när huset byggs av dekorhus själva. De färdiga husen jag sett ser ser dock fina ut.

Hej, ok, känns ju bra! :)

Kanske kan tänka mig att kolla lite närmare på dem i alla fall då.

Har hört att de hyr in personal från öst, inte för att de skulle vara sämre byggare på ngt sätt men kanske lite andra ramar att utå från, vad vet jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.