skall sätta på vinyl på lite skåpsdörrar. De är helt släta med skarpa hörn, skall man ändå köra med primer 94 eller håller det ändå när det inte behövs värmas och ordnas med?

Jag har satt dekorplast på både golv, badkarskant, skåpsluckor och skåp där jag har både värmt och icke värmt och aldrig kört med primer. Det sitter då riktigt bra i alla fall.

• Gilla
Ketarinagbg
  • Laddar…
B brasklappen skrev:
Jag har satt dekorplast på både golv, badkarskant, skåpsluckor och skåp där jag har både värmt och icke värmt och aldrig kört med primer. Det sitter då riktigt bra i alla fall.
Ok. Hur har du gjort på baksidan av luckorna. Har du gått in 1cm på baksidan eller har du slutat på bakkant?

Gå in 1 cm så håller det bättre.

M mlsat skrev:
Ok. Hur har du gjort på baksidan av luckorna. Har du gått in 1cm på baksidan eller har du slutat på bakkant?
Jag slutade på bakkanten, mina luckor är lite lite runda runt om så jag skar där själva rundningen började vilket gör att det inte slutar precis vid kanten utan ca 1mm innan. Kan tänka mig att det håller bättre om du går in 1 cm i och med att du har skarpa hörn.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.