Jag tänkte ha min bärbara dator som DVD-spelare till min TV. När jag kopplar min dator med TV:n fungerar det utmärkt tills dess jag startar en film. Då syns inte filmen, ljudet fungerar dock. Har prövat med både DivX Player och Windows Media Player...

Någon som vet vad det beror på och hur man löser det?

Du har en tangent som heter fn. tryck på den samt någon av F tangenterna högst upp (den som har en symbol som liknar en tv-skärm)

Om det är så att allt fungerar och du får datorbild på TVn men sen när du startar spelaren så blir det bara en svart bild på TVn men du kan se filmen på datorn så skall du gå in i grafikkortets egenskaper och sätta på/stänga av Over-Lay mode.

Om du går in i "Display Properties->Settings->Advanced->Overlay" brukar det finnas en "tick"-box som skall ändras.

/Gojan

Om du i windows har två skärmar är den ena primär och den andra sekundär skärm. Du kan inte se film på den sekundära skärmen (TV). Du måste gå in i inställningarna och byta TV-skärmen så att den blir din primära skärm. Jag tror att programmet VLC (en alldeles utmärkt Videouppspelare som dessutom är gratis) klarar av att visa film både på primär och sekundär skärm.

Tack för era svar. Det fungerar nu - efter visst trixande!

/Rudi

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.