Säkert helt fel forum, men provar ändå.

Ungarna sitter vid datorn, dom klickar utan för rutan och programmen stängs av eller försvinner bakom dom andra fönstrena (minimeras eller likn)

Finns det program som gör att man inte kan jobba utanför fönstret om man inte trycker in en speciell kombination av tangenter?

Finns det??
 
Ja nästan, ska vara skänt om man kunde starta deras spel/ruta , sedan blockera att dom inte kan klicka utanför programet...

Ska leta lite på internet.,..
 
Funktionen "topmost" (Always On Top) borde väl vara lösningen du söker?

http://rosafamily.org/software/pushpin/

Har själv kört det dom senaste 10 åren. Funkar klockent än idag :) Behöver inte ens installeras, bara starta och sen har du "Always on Top" funktionen till samtliga fönster.

Nu vet jag inte vilket OS du kör, men t.o.m Win XP vet jag att den fungerar med. Bör även gå med vista, om inte funktionen redan finns inbakad?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.