Har sedan en tid haft återkommande problem med ett högt dånande ljud från tvättmaskinsavloppet i vårat badrum. Oljudet är högt och oregelbundet i hur länge det håller på och när det infaller. Högt låter det dock och vi börjar tycka det är rätt störigt. Vi bor i bostadsrätt (i hus från 2010) och har haft kontakt med vår styrelse men utan att riktigt komma någon vart. Jag är övertygad om att problemet kommer från något utanför vår lgh och således bör vara föreningens ansvar. Monterade bort den synliga delen av rören och spelade in ljudet, någon som har nån idé om vad det skulle kunna bero på? Känner att jag behöver något mer konkret att komma med för att få styrelsen uppmärksamhet och godkännande att få något gjort åt det hela.
Begynnande stopp eller bakfall på stammen som bildar ett vattenlås.
Genom detta trycks luft som bubblar, det är det ni hör.
Antingen det eller så har någon spolat ner en liten tvåtaktsmotor som står och puttrar på tomgång...
Oavsett så borde rätt ända att börja i vara att filma stammarna.
Genom detta trycks luft som bubblar, det är det ni hör.
Antingen det eller så har någon spolat ner en liten tvåtaktsmotor som står och puttrar på tomgång...
Oavsett så borde rätt ända att börja i vara att filma stammarna.
Kom ni till bukt med problemet och vad var det orsakat av i så fall? Har samma ljud i ett avlopp som fjärrvärmeväxlaren tömmer sitt vatten i. Börjar låta då och då, inte särskilt ofta. Inte lika högt som ditt ljud heller men man anar det ändå.O oskarrgh skrev:Har sedan en tid haft återkommande problem med ett högt dånande ljud från tvättmaskinsavloppet i vårat badrum. Oljudet är högt och oregelbundet i hur länge det håller på och när det infaller. Högt låter det dock och vi börjar tycka det är rätt störigt. Vi bor i bostadsrätt (i hus från 2010) och har haft kontakt med vår styrelse men utan att riktigt komma någon vart. Jag är övertygad om att problemet kommer från något utanför vår lgh och således bör vara föreningens ansvar. Monterade bort den synliga delen av rören och spelade in ljudet, någon som har nån idé om vad det skulle kunna bero på? Känner att jag behöver något mer konkret att komma med för att få styrelsen uppmärksamhet och godkännande att få något gjort åt det hela.
[video]
Oj ja detta var inget jag funderar över på ett tag. Fick aldrig något svar tyvärr och grävde aldrig djupare i det efter att vi konstaterat att vattenlåset var trasigt och byte till nytt som effektivt stängde ute oljudet.M Mjolnir skrev:
Klicka här för att svara