Funderar på att använda dammvippa, en såndär syntetisk sak som förhoppningsvis effektivt tar bort damm! Ngn med erfarenhet av dessa?
Har alltid tyckt de är lite äckliga - men funkar det så verkar de ju bra....

Jag har en sån där regnbågsfärgad sak. Funkar kalas att damma av möbler, lister, fönsterbrädor osv med. Men mycket av dammet hamnar ju på golvet, så en omgång med dammsugaren rekommenderas efteråt. Sen rekommenderar jag starkt att skaka av dammvippan utomhus.

• Gilla
LillaHon
  • Laddar…
Det är ju såna som städfirmorna använder sig av för hemstädhjälp. Sen dammsuger dom och våttorkar golven för att bli av med dammet antar jag...

Hemmakatten
Man får gå utomhus med vippan några gånger under dammningen. Vippan ska då snurras motsols för att bli av med dammet.

Hemmakatten skrev:
Vippan ska då snurras motsols för att bli av med dammet.
Måste det vara fullmåne också? :p Skämt åsido, varför just motsols? Jag brukar "suga av" vippan med dammsugaren då och då under städningen, vilket verkar fungera OK.

Hemmakatten
Hehe. Nu när jag tänker efter så borde det inte ha någon betydelse alls. Min mamma sa alltid att man skulle snurra motsols. Och då gör jag det förstås också... ;-) Det hade nåt med elektricitet att göra. Typ som ett kattskinn som blir "elektriskt" om man gnider det.

Redigerat:
Hemmakatten skrev:
Typ som ett kattskit som blir "elektriskt" om man gnider det.
Ha, Ha. "Rättstavningsfunktioner" kan vara ganska skojiga... :p

Hemmakatten
Tyvärr var det så jag skrev vilket visar på hur långt ifrån alla elkunskaper (och allt som har ordet 'ingenjör' i sig) jag är.

Edit: Nu ser.jag att det var mobilens stavning av 'kattskinn' du reagerade på. Det såg jag inte ens.

Trodde det var det här med elektricitet som du menade var fel.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.