5 555 läst ·
16 svar
6k läst
16 svar
Dammsugarslang till Bosch och Makita?
Sida 1 av 2
Ska skaffa en Bosch Gex150 Turbo eller Makita BO6040 excenterslip för att renovera en trappa.
Jag vill köra den ansluten till min Kärcher byggdammsugare och behöver hitta en passande slang som ska vara relativt tunn och smidig.
Har hittills bara hittat en svindyr Bosch original gjord för just deras byggdammsugare.
Är det nån som vet om det finns några "universalvarianter" eller andra passande slangar till mer rimliga priser, helst <500SEK.
/Dea
Jag vill köra den ansluten till min Kärcher byggdammsugare och behöver hitta en passande slang som ska vara relativt tunn och smidig.
Har hittills bara hittat en svindyr Bosch original gjord för just deras byggdammsugare.
Är det nån som vet om det finns några "universalvarianter" eller andra passande slangar till mer rimliga priser, helst <500SEK.
/Dea
Till min Kärcher (WD 5.600) följde det med en adapter i form av en gummistos, vill minnas att jag kapade av minsta läget där och sedan passade den perfekt på min GEX 125-150 AVE, borde väl vara samma anslutning som GEX 150 Turbo iaf?
Adaptern hänger med i maskinkitet:
http://www.karcher.se/se/Produkter/Home__Garden/Dammsugare/Grovdammsugare_for_vatt__torrt/13479210.htm?&sdp=ac&pid=28631120&accessoriesGroupName=&pn=Flexibel+sugslang+f%C3%B6r+elverktyg%2C+2+delar%2C+NW+35&title=Flexibel+sugslang+f%C3%B6r+elverktyg%2C+2+delar%2C+NW+35
Stosen går att köpa för ~40kr hos exempelvis Swedol, hittar ingen direkt länk nu dock.
Adaptern hänger med i maskinkitet:
http://www.karcher.se/se/Produkter/Home__Garden/Dammsugare/Grovdammsugare_for_vatt__torrt/13479210.htm?&sdp=ac&pid=28631120&accessoriesGroupName=&pn=Flexibel+sugslang+f%C3%B6r+elverktyg%2C+2+delar%2C+NW+35&title=Flexibel+sugslang+f%C3%B6r+elverktyg%2C+2+delar%2C+NW+35
Stosen går att köpa för ~40kr hos exempelvis Swedol, hittar ingen direkt länk nu dock.
Aha, ibland läser man som en kratta. 
Har köpt billig 35mm slang på Duabhuset, men håll dig till postorder de är inte så trevliga i butiken tyvärr...
Ihop med adaptern så har du nog en billig passande slang.
Har köpt billig 35mm slang på Duabhuset, men håll dig till postorder de är inte så trevliga i butiken tyvärr...
Ihop med adaptern så har du nog en billig passande slang.
Som Nimajneb skrev tidigare kolla på stihls slang den är 3,5m lång och finns som vanlig eller antistatisk den vanliga kostar ca 210sek och antistaten ca 350sek. Antistat slangen är lite stel så den vanlliga grå är prismässigt ett fynd och den passar boschen som en handskeVisa bilaga STIHL sugslang.pdf
Stihl-slangen inköpt och verkar riktigt bra, tack för tipset.
Litet problem att den inte passade i min lilla Kärcher-dammsugare.... nån som vet vilka dammsugare som har den typen av anslutning?
/Dea
Litet problem att den inte passade i min lilla Kärcher-dammsugare.... nån som vet vilka dammsugare som har den typen av anslutning?
/Dea