19 524 läst ·
31 svar
20k läst
31 svar
Dammfälla - Cirkulationsrenare
Medlem
· Bunkeflostrand
· 19 inlägg
finns det ersättningsfilter för Dust controll 2500 eller någon sida som säljer ersättningsfilter ?
mvh
mvh
Andra träffen på Google ger:
http://www.dustcontrol.ca/pdf/chapter7.pdf
Kontakta DC för priser, det har jag gjort när jag behövt filterpriser. Eller var det icke-DC-filter du var ute efter för att komma billigare undan?
http://www.dustcontrol.ca/pdf/chapter7.pdf
Kontakta DC för priser, det har jag gjort när jag behövt filterpriser. Eller var det icke-DC-filter du var ute efter för att komma billigare undan?
Medlem
· Bunkeflostrand
· 19 inlägg
hmm bros på priser.. jag vet att orginal är bra bättre men kostar dem 2500 så vill jag ha ersättnings!!! hehe
finns det ersättnings ? mvh
finns det ersättnings ? mvh
Medlem
· Bunkeflostrand
· 19 inlägg
tror ej dem har!! vad skall jag isf söka på ? denna dammsugare jag har är äldre!!
men filter bör ju ändå produceras till den! !!
men filter bör ju ändå produceras till den! !!
Gammal tråd men lyfter den igen i hopp om att marknaden har något nytt att komma med...
Jag vill främst få bort betongdamm, antingen genom filtrering eller blåsa/suga ut det (genom en fråbluftsventil).
Jag måste slipa ner betonggolv i källaren (p.g.a förtvålning från plastmatta) och byggdammsugare fungerar inte helt optimalt och då jag bara kan jobba lite nu och då blir det väldigt dyrt/omständigt att hyra...
Jag vill främst få bort betongdamm, antingen genom filtrering eller blåsa/suga ut det (genom en fråbluftsventil).
Jag måste slipa ner betonggolv i källaren (p.g.a förtvålning från plastmatta) och byggdammsugare fungerar inte helt optimalt och då jag bara kan jobba lite nu och då blir det väldigt dyrt/omständigt att hyra...
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Köp en beg och sälj när du är klar. Finns även cykloner att sätta före byggdamsugaren.anders07 skrev:
Gammal tråd men lyfter den igen i hopp om att marknaden har något nytt att komma med...
Jag vill främst få bort betongdamm, antingen genom filtrering eller blåsa/suga ut det (genom en fråbluftsventil).
Jag måste slipa ner betonggolv i källaren (p.g.a förtvålning från plastmatta) och byggdammsugare fungerar inte helt optimalt och då jag bara kan jobba lite nu och då blir det väldigt dyrt/omständigt att hyra...
Kollade på de få jag hittade men de var väldigt dyra... Cyklon fungerar inte så bra på betongdamm tyvärr så det mesta åker i filtret och det är "spilldammet" jag är ute efter att få bort när jag ska börja i rummet som inte har någon dörr och är i direktanslutning till "bodelen"...R Robert-san01 skrev:
Byggdammsugare OCH frånluftsventil är nog det optimala. Gärna en riktigt lång sugslang på dammsugaren så den inte behöver stå mitt i och blåsa runt dammet.anders07 skrev:
Gammal tråd men lyfter den igen i hopp om att marknaden har något nytt att komma med...
Jag vill främst få bort betongdamm, antingen genom filtrering eller blåsa/suga ut det (genom en fråbluftsventil).
Jag måste slipa ner betonggolv i källaren (p.g.a förtvålning från plastmatta) och byggdammsugare fungerar inte helt optimalt och då jag bara kan jobba lite nu och då blir det väldigt dyrt/omständigt att hyra...
En luftrenare vispar runt luften (och filtrera den) men skapar inget undertryck i utrymmet vilket behövs om du vill hindra att dammet sprids i resten av huset. Vilket det gör, tro mig.anders07 skrev:
nanowire skrev:
En luftrenare skapar undertryck om den används på rätt sätt. Man måste leda utblåset utanför rummet som man jobbar i bara. Fördelen är att man inte behöver leda luften ur byggnaden utan bara till angränsande rum.nanowire skrev:
Det jag rekommenderar är en slipmaskin med tät dammkatastrof och en riktigt bra dammsugare med lägst M-klass så dammar det inte så farligt.
Jag dissar inte luftrenare. Men det hjälper tyvärr föga om man jobbar i källaren och vill slippa att damm läcker upp i resten av huset. Då behöver du ha ett undertryck i källaren jmf med resten av huset så luft sugs från övervåningarna och inte tvärt om.Matti_75 skrev:
En luftrenare skapar undertryck om den används på rätt sätt. Man måste leda utblåset utanför rummet som man jobbar i bara. Fördelen är att man inte behöver leda luften ur byggnaden utan bara till angränsande rum.
Det jag rekommenderar är en slipmaskin med tät dammkatastrof och en riktigt bra dammsugare med lägst M-klass så dammar det inte så farligt.
Redigerat: