1 300 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Dåligt tryck vatten-egen brunn
Hej skulle behöva lite råd med felsökning. Bor i hus med borrad brunn, hydrofor. Har senaste månad sämre tryck och lite ojämnt tryck. Inte samma symtom som när hydroforen behöver mer luft. Tryckte i luft 15 okt senast. Aldrig haft problem med vattentillgång och pumpen i hålet är bytt för ca 5 år sedan, så vill inte börja där. Vad kan det vara i övrigt tänker ni? Vart börjar jag felsöka?
Låter som startrycket sjunkit. Skulle nog kolla förtrycket i tryckkärlet. Sjunker ju med minskad temperatur också. Bör ligga omkring startrycket ca 1.8 bar sedan justera skruven på tryckströmbrytaren för startrycket (L) så den startar vid 2 bar dvs innan trycket går ner till noll.
Klicka här för att svara