Hej!
Jag tog loss fönsterbrädan kring ett halvmåneformat fönster och ser att den verkar vara väldigt dåligt fodrad. Jag undrar hur jag fixar till detta på bästa sätt?
Jag har inte tänkt att sätta dit en ny fönsterbräda, utan vill bara ha det tätt och fint.
Jag tog loss fönsterbrädan kring ett halvmåneformat fönster och ser att den verkar vara väldigt dåligt fodrad. Jag undrar hur jag fixar till detta på bästa sätt?
Jag har inte tänkt att sätta dit en ny fönsterbräda, utan vill bara ha det tätt och fint.
Bästa svaret
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 474 inlägg
Köp en rulle med drevremsa och pilla in runt om så att det blir tätt men inte för hårt packat.
Innan skulle jag skrapa rent och slipa och sedan måla. Därefter sätta en smyglist eller foderbräda för att täcka drevningen. Brädan bör skruvas med försänkta skruvar eller spikas och limmas. Spackla igen hålen och måla en andra strykning.
Innan skulle jag skrapa rent och slipa och sedan måla. Därefter sätta en smyglist eller foderbräda för att täcka drevningen. Brädan bör skruvas med försänkta skruvar eller spikas och limmas. Spackla igen hålen och måla en andra strykning.
Varför både spika och limma?
S Småbrukaren skrev:Köp en rulle med drevremsa och pilla in runt om så att det blir tätt men inte för hårt packat.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 474 inlägg
Syftade på dyckert. Då är det limmet som är starkt och dyckert som håller brädan på plats medans limmet torkar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden