HejHej!
Är det någon som har hittat någon mer information kring Dalaträhus alt byggt med dom? :D
 
Vi tittade på dalaträhus men det blev inte de. Däremot så byggs vårt hus av samma byggfirma som DT använder sig av om ni bygger på västkusten.
 
DixiePixie DixiePixie skrev:
Vi tittade på dalaträhus men det blev inte de. Däremot så byggs vårt hus av samma byggfirma som DT använder sig av om ni bygger på västkusten.
Okej! Håller på att kika runt på olika husleverantörer nämligen (Djungel...). Vad var anledningen till att ni inte gick vidare med Dalaträhus?
 
P Poppi2018 skrev:
Okej! Håller på att kika runt på olika husleverantörer nämligen (Djungel...). Vad var anledningen till att ni inte gick vidare med Dalaträhus?
Vi upplevde att säljaren var mest intresserad av att sälja, vi fick inga svar på vissa tekniska frågor om deras visningshus, de var mest intresserade av att sälja totalentreprenad till fast pris. Det passade inte riktigt oss och vi upplevde inte som att det fanns nån dammarbetsvilja där. Det samma kan jag säga om byggfirman - det blev de eftersom husföretag vi valde brukar ha de- det betyder att de är duktiga på att montera husen. Men projektledare på kontoret på byggfirman är varken tekniskt kunnig eller serviceinriktad .vi vet hur vi vill ha det så därför ställer i vissa krav ch förhoppningsvis kommer det gå bra. De är oftast bra på bygga, sämre på att hantera problem. Sök efter dalaträhus på instagram så får du mer tips
 
DixiePixie DixiePixie skrev:
Vi upplevde att säljaren var mest intresserad av att sälja, vi fick inga svar på vissa tekniska frågor om deras visningshus, de var mest intresserade av att sälja totalentreprenad till fast pris. Det passade inte riktigt oss och vi upplevde inte som att det fanns nån dammarbetsvilja där. Det samma kan jag säga om byggfirman - det blev de eftersom husföretag vi valde brukar ha de- det betyder att de är duktiga på att montera husen. Men projektledare på kontoret på byggfirman är varken tekniskt kunnig eller serviceinriktad .vi vet hur vi vill ha det så därför ställer i vissa krav ch förhoppningsvis kommer det gå bra. De är oftast bra på bygga, sämre på att hantera problem. Sök efter dalaträhus på instagram så får du mer tips
Okej ah förstår, har fått ett bra intryck efter att ha vart på husknuten och pratat med säljarna där. Skall fortsätta prata vidare med DT och se hur det går! tack för infon :D
 
P Poppi2018 skrev:
Okej ah förstår, har fått ett bra intryck efter att ha vart på husknuten och pratat med säljarna där. Skall fortsätta prata vidare med DT och se hur det går! tack för infon :D
Största fördelen med DT är att de har en ”riktig” totalentreprenad - man skriver ett kontrakt. Man är bättre skyddad som köpare. Många husfirmor säger att de har totalentreprenad fast man skriver två avtal- ett för hus och ett för arbete. Det vi har sett hittills av byggfirman är att de sköter sig själva, inga konstiga material, riktiga hantverkare. DT har helt ok standard, priset är inte högre på något sätt än andra likvärdiga hus. För våran del var det att vi ville ha en högre torpargrund och komplicerade markarbeten som gjorde att vi inte ville ha totalentreprenad på deras villkor som var främsta anledning till att det inte blev DT.
 
P Poppi2018 skrev:
HejHej!
Är det någon som har hittat någon mer information kring Dalaträhus alt byggt med dom? :D
Vi har byggt.
 
L Loopen skrev:
Vi har byggt.
Ja jag såg dina tidigare inlägg! Är du nöjd med resan så att säga?
 
Absolut. Vi har bott i huset i ett och ett halvt år nu och har inget att klaga på.
Ta tag rätt säljare bara så kommer du bli nöjd.
 
  • Gilla
Poppi2018
  • Laddar…
Vi bygger med Dala Trähus nu. Man kan följa vår resa på

vibyggermeddalatrahus.blogg.se
 
H
S SWofswe skrev:
Vi bygger med Dala Trähus nu. Man kan följa vår resa på

vibyggermeddalatrahus.blogg.se
Har Dalaträhus totalentreprenad? Vad har ni fått för pris på bottenplattan?
 
H
S SWofswe skrev:
Vi bygger med Dala Trähus nu. Man kan följa vår resa på

vibyggermeddalatrahus.blogg.se
Har Dalaträhus totalentreprenad? Vad har ni fått för pris på bottenplattan?
 
  • Gilla
Erik PS
  • Laddar…
De hade det när vi byggde, dom pratade om att ta bort det. Vi var inte nöjda med dala trähus när det gällde markarbete.
 
H
S SWofswe skrev:
De hade det när vi byggde, dom pratade om att ta bort det. Vi var inte nöjda med dala trähus när det gällde markarbete.
Ok! Vad var det som gick fel? Frågar inre av nyfiken utan för att få koll vad man ska se upp med. Ska snart börja bygga så all information och kunskap är värdefull.
 
Det var mycket som gick fel, men främst markarbete ett råd är att inte ta deras besiktningsman utan anlita din egen vi gjorde inte det och besiktningsmannen missade att fallet i badrummet gick bredvid brunnen, att dom missat ventilation i bastun, avvattning av hus låg åt fel håll spruckna skåp i kök mm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.