T
P
Jag vet nu inte hur mycket du meckar i garaget men skulle nog rekommendera att gå upp i både storlek och pris på prylarna:D

• Wow
Thomas'
  • Laddar…
T
Tss skrev:
Jag vet nu inte hur mycket du meckar i garaget men skulle nog rekommendera att gå upp i både storlek och pris på prylarna:D
skulle nog använda skruvstädet någon gång i månaden kanske, men när man behöver det så är det ovärderligt.

Rickard.
Redigerat:
Vertikalstäd!

T
Rickard. Rickard.ag skrev:
[länk]

Denna är faktiskt förvånansvärt bra om man slänger bort vridplattan, även julas dyrare variant har har jag hört bra saker om ifall du behöver det extra spänndjupet.
Tack för tipset!

T
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
[länk]

[länk]

[media]
Matador är bra, men Heuer heeelt suveränt.

hahahahaha, ser att bilden inte är representabel för hur bra städet är, se filmen :)
Priset är dessvärre för högt. Men man får väl vad man betalar för.

Försöker hitta det som ger mest för pengarna...

Begagnatmarknaden?

Jag hade försökt att få så mycket kg som möjligt för pengarna.

Fulkemisten
Jo. Det där är bara skit. Man blir arg bara man tänker på att använda det. Sen spricker det efter ett tag, som alla gjutna stycken.
Tyvärr är prisglappet mellan köpladornas billiga och de fina, typ Matador, alldeles för stort. Det finns liksom inget bra mellanting.
Tipset är 150 mm backar och smitt, hade tur som hittade ett transportskadat sådant på Hornbach för under femhundringen, a nnars är det svårt, de fina är dyra på blocket också. Men lägg pengarna, det är värt det.

Har fått lära mig att ju längre arm de vågar hänga på ju troligare är det att det är ett hållbart skruvstäd.
Sedan beror det på vad man ska ha det till, fila modellbyggen eller till grövre grejer.

Jag hittade ingen till vettigt pris så jag köpte ett rejält för 800:- via Blocket.

T
Ok, tack för all input!

Skall inte vara dumsnål, kommer som sagt använda det lite, men när jag behöver använda det så är det ovärderligt. Sedan skall man kunna dra åt det utav bara helvete utan att det spricker. Det ska kunna sitta där i 10 år utan att jag behöver byta det.

Får väl invänta något erbjudanden, hade hoppats på att klara mig runt 500-1000 kr

Du kanske kan köpa Julastädet i väntan på att ett bra dyker upp begagnat. Ett sämre skruvstycke är ändå bättre än inget alls.

• Gilla
Blommar
  • Laddar…
T
nanowire nanowire skrev:
Du kanske kan köpa Julastädet i väntan på att ett bra dyker upp begagnat. Ett sämre skruvstycke är ändå bättre än inget alls.
Kan vänta någon månad eller två, tänkte kika dock redan nu efter vad som är vettigt.

När det gäller skruvstäd finns inga genvägar.
Leta runt lite efter de modeller jag länkade till, jag har ett av varje, och hittar någon ett bättre köper jag det!
Mitt Heuer är säkert 30 år gammalt, och används alltid, det är bäst!

Eller så bygger du ett...…..

• Gilla
Nicko991 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.