3 697 läst ·
31 svar
4k läst
31 svar
Dags för ny leverantör av TV-kanaler.
Sida 1 av 3
Hobbysnickare
· Kilafors
· 60 inlägg
Vi har Sappa, funkar utmärkt för oss 
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Jag kollade leverantörer för några månader sedan för Bredband, telefoni och TV via Öppen Fiber.
I praktiken så var det bara Telia och Viasat att välja på och Viasat var rejält mycket dyrare (såvida man inte ville ha en väldigt massa för mig ointressant tv-kanaler). Frågan är om det går att hitta någon annan leverantör nu.
Sen tycker jag personligen att Telia gör helt rätt som inte accepterar att man måste ta en massa kanaler man inte vill ha för att få den man vill ha, men det är en annan fråga.
I praktiken så var det bara Telia och Viasat att välja på och Viasat var rejält mycket dyrare (såvida man inte ville ha en väldigt massa för mig ointressant tv-kanaler). Frågan är om det går att hitta någon annan leverantör nu.
Sen tycker jag personligen att Telia gör helt rätt som inte accepterar att man måste ta en massa kanaler man inte vill ha för att få den man vill ha, men det är en annan fråga.
Jag tycker att Canal Digitals Historychannel är rena skämtet idag jämfört med vad den var för några år sedan. Mindre historia och mer nutidsskräp som inte har någonting med historia att göra. Jag tittade mycket på den för några år sedan men nästan ingenting nu senaste åren.
Håller med. Tycker att alla kanaler har samma innehåll numera, oavsett om de heter Discovery, History eller National Geografic.Tune skrev:
Har Canal Digital via parabol och tycker de är bra.
Stefan N skrev:
Med tanke på hur mycket jag svurit på Telia genom åren så känns det lite konstigt att säga att jag tycker Telia gör rätt i det här fallet. Telia vill ju att du som kund ska kunna välja kanaler, medan Discovery vill tvångsansluta dig till alla deras kanaler även ifall du kanske bara är intresserad av en.
Så i detta fall tycker jag att det är bra att Telia står upp mot idiotin.
Fast det blir ju inte bättre av att två parter ska paketera. Förstår inte logiken i att som Discovery kräva att om man vill ha Eurosport även kräva att man ska betala för t.ex. TV5 eller DiscoveryChannel. Känns som lite olika kundgrupper.Stefan N skrev:
Men det luktar lite I-landsproblem här!
Telias kunder går man ur huse och rasar över att man inte får se på Kanal5 och Discovery.
Hur är det egentligen med folkets TV-tittande?
Det var ju väldigt väntat att det skulle "lösa sig"...
Upptäck istället skådespelet som sker i skog och mark just nu. Mer levande får man leta efter. Och om två dagar kommer herr sädesärla! (sambon kommer hit om ytterligare två veckor)
Telias kunder går man ur huse och rasar över att man inte får se på Kanal5 och Discovery.
Hur är det egentligen med folkets TV-tittande?
Det var ju väldigt väntat att det skulle "lösa sig"...
Upptäck istället skådespelet som sker i skog och mark just nu. Mer levande får man leta efter. Och om två dagar kommer herr sädesärla! (sambon kommer hit om ytterligare två veckor)