Dags att knuffa liv i den här tråden! Imorgon tänkte jag dra en vända på stan och klämma lite på en ny kap/gersåg. Har haft en Ryobi RS216 på ett Biltemastativ så allt i hela världen är nog bättre 😂 Vart sugen på en Dewalt Dws777 men snubblade över filmen på måndagsexet. Bosch GCM8SJL verkar ju alla tala gott om. Är alla fortfarande lika nöjda? Har byggt 35 kvm altan denna veckan och ska bygga ca 40kvm till i maj/juni här så vill ha bra grejer.

Manganbangan Manganbangan skrev:
Dags att knuffa liv i den här tråden! Imorgon tänkte jag dra en vända på stan och klämma lite på en ny kap/gersåg. Har haft en Ryobi RS216 på ett Biltemastativ så allt i hela världen är nog bättre 😂 Vart sugen på en Dewalt Dws777 men snubblade över filmen på måndagsexet. Bosch GCM8SJL verkar ju alla tala gott om. Är alla fortfarande lika nöjda? Har byggt 35 kvm altan denna veckan och ska bygga ca 40kvm till i maj/juni här så vill ha bra grejer.
Har kört min GCM8SJL i typ 4 år nu, väldigt nöjd med den. Bytte till en bättre klinga och snitten blir väldigt fina.

Kan sakna att den inte kan kapa en 95x95 regel i ett snitt, utan man får snurra stolpen och kapa från andra sidan.

• Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
S Swebfn skrev:
Har kört min GCM8SJL i typ 4 år nu, väldigt nöjd med den. Bytte till en bättre klinga och snitten blir väldigt fina.

Kan sakna att den inte kan kapa en 95x95 regel i ett snitt, utan man får snurra stolpen och kapa från andra sidan.
Sällan jag kapar 95x95 men bra input!😀

Efter en hel del användning så är jag i stort nöjd med tanke på vad den har gett mig för slanten den kostade.

Klingan glappar dock nu lite i sidled vilket kan ge inte fullt så fina snitt. Ingen skruv som är lös och har provat flera klingor men samma glapp kvarstår.

M MrBoes skrev:
Efter en hel del användning så är jag i stort nöjd med tanke på vad den har gett mig för slanten den kostade.
Menar du Boschen nu?

Menar du Boschen nu?
Ops... Japp!

• Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
M MrBoes skrev:
Ops... Japp!
Är det själva armen med klingan på som glappar? Min Ryobi gjorde det nu. Drog åt skruven men då blir sen skittrög istället🤔

Nej det är centrum på klingan, där den dras fast. Tar jag tag i klingans ytterkant kan jag vicka på den i sidled.

Kanske bara är en del som behöver bytas ut, forskade i detta tidigare men hittade inte någon reservdel så jag gav upp. Fanns annat att lägga energin på 😅

• Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Kampanj på en Bosch GCM8SJL på K-bygg. Köpte eftert tips stora stativet med. 💸 Blir kul att jobba nu

• Förpackningar med Bosch kap- och gersåg GCM8SJL och stativ GTA 3800 på trätrall med måttband och verktyg ovanpå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Kampanj på en Bosch GCM8SJL på K-bygg. Köpte eftert tips stora stativet med. 💸 Blir kul att jobba nu
Nice! 👌
Tror du kommer bli nöjd med valet av både såg och stativ.

• Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Yes! Fick dessutom 1000kr i presentkort då jag handlade för över 5000kr 😁

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.