3 820 261 läst ·
18 067 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Köpte dom i en lokal butik som inte har internethandel, skolådan i hurva(i skåne) men du kan få länk till modellen https://www.giasco.com/eng/lines/boots/woodcut-s3-iii-l.2 Gav 1600kr för dom och enda andra stället jag sett i sverige som säljer dom är billiga-arbetskläder.se men där är dom betydligt dyrare. https://billiga-arbetsklader.se/Giasco-Woodcut-sågskyddsstövlar-S3,-Svart/125991_43.html?gclid=CjwKCAiAyfybBhBKEiwAgtB7fnzb2DmSqBlnY6n4CeDuW83KLqbNWRL268FjN52QuEAVjxbJbmeApxoCbc8QAvD_BwEC cpalm skrev:
Har sievis skor med xl-läst på jobbet och dessa känns ganska likvärdiga i bredd och allmän storlek.
dyra-arbetskläder.seP Prodigys skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 381 inlägg
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Vore inte så dumt om du kunde vara mera specifik, inte många av oss som orkar leta i olänkade trådar efter vad du refererar till...stigen skrev:
Men visst jag vet vissa begränsningar i Tormeks slipsystem. Främsta är väl detta hur man fixar svagt konvexa slipytor, en jädra utmaning minst sagt. Visst man kan gå på någon typ av fasett-slipning men väldigt besvärligt via Tormek och andra slipstensbaserade system.
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Du klickar på stigens namn, går mer till trådar skapade av honom, klickar på rätt tråd, och sen sidan 7.H Harald Blåtumme skrev:Vore inte så dumt om du kunde vara mera specifik, inte många av oss som orkar leta i olänkade trådar efter vad du refererar till...
Men visst jag vet vissa begränsningar i Tormeks slipsystem. Främsta är väl detta hur man fixar svagt konvexa slipytor, en jädra utmaning minst sagt. Visst man kan gå på någon typ av fasett-slipning men väldigt besvärligt via Tormek och andra slipstensbaserade system.
Ska man klara av att slipa grejer klarar man nog det med.
Edit: Sorry om jag börjar 'ranta' men upplever mer och mer att folk vill ha allt serverat. Om man nu tex är intresserad av stigens slipning, och han har gjort en post om det. Då är det rimligt att man själv letar upp den. Det är liksom inte som att han är anställd på forumet för att servera folk saker..han har ju dessutom gett en tydlig hänvisning.
Hittar man den sen inte kan man ju fråga som någon har en direktlänk..
Redigerat:
H Harald Blåtumme skrev:Vore inte så dumt om du kunde vara mera specifik, inte många av oss som orkar leta i olänkade trådar efter vad du refererar till...
Frustrator skrev:
Du klickar på stigens namn, går mer till trådar skapade av honom, klickar på rätt tråd, och sen sidan 7.
Ska man klara av att slipa grejer klarar man nog det med.
Edit: Sorry om jag börjar 'ranta' men upplever mer och mer att folk vill ha allt serverat. Om man nu tex är intresserad av stigens slipning, och han har gjort en post om det. Då är det rimligt att man själv letar upp den. Det är liksom inte som att han är anställd på forumet för att servera folk saker..han har ju dessutom gett en tydlig hänvisning.
Hittar man den sen inte kan man ju fråga som någon har en direktlänk..
Hej @Harald Blåtumme!H Harald Blåtumme skrev:Vore inte så dumt om du kunde vara mera specifik, inte många av oss som orkar leta i olänkade trådar efter vad du refererar till...
Som @Frustrator redan svarat så finns det i min tråd. Men för att få hela informationen behöver du bläddra ganska många sidor för det var en process över en längre tid.
En bild säger mer än tusen ord så här kommer kortversionen i bild och film.
Långt senare bytte jag ut Tormek hållaren mot den nya varianten som jag väldigt enkelt kan justera så att stålet hamnar på 25˚ vinkel.
Tormekens alla möjligheter och jiggar har jag inte någon större användning för i mitt snickrande. Att enkelt få skärpa på stämjärnen räcker för mig.
Håller just nu på att vidareutveckla enkelheten i processen men det kommer i tråden när det är färdigt.
Lycka till med ditt val!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej @Njingan!Njingan skrev:
Där har du en av anledningarna att jag bytte slipmetod. Föredrar rak fas.
Sen är processen betydligt snabbare. Efterbehandlingen med vattenstenarna är likvärdig.
Dag