3 944 246 läst ·
18 616 svar
3944k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Storleken på masken har att göra med hur långt det är mellan haka och näsa. Så är om ditt huvud är stort runt om så är det inte säkert att du behöver den största masken.Klaugust skrev:
Jag tittar faktiskt i detta nu efter att köpa en halvmask från Sundströms till mig själv och sambon. Vad skiljer SR 900 och SR 100? Det står att SR 900 är tillverkad av TPE/PP och SR 100 av silikon, men vad är det för praktisk skillnad, vad ska man välja? Huvudsyftet är att skydda från slipdamm, lite spraylim osv.
Jag har rätt stort huvud (brukar ha problem att hitta hjälmar och glasögon) så jag har tittat på L/XL-modellen av SR100 men det kanske är samma sak som L i SR 900 (båda är största storleken av tre i respektive serie).
Jo, jag har sett det tidigare men inte mätt. Man vill ju tro att ens huvud är proportionerligt iaf, även om det kanske är lite tjockt på sina ställen. Mätte framför spegeln nu med tumstock, runt 125, kanske något över hade jag.P Prodigys skrev:
https://www.srsafety.se/support/articles/perfectfit
Så testar nog största storleken. Men hur ska man tänka med SR 100 vs SR 900?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
L resp L/XL är samma storlek vad jag kom fram till.Klaugust skrev:
Jo, jag har sett det tidigare men inte mätt. Man vill ju tro att ens huvud är proportionerligt iaf, även om det kanske är lite tjockt på sina ställen. Mätte framför spegeln nu med tumstock, runt 125, kanske något över hade jag.
[länk]
Så testar nog största storleken. Men hur ska man tänka med SR 100 vs SR 900?
Silikon ska vara lite bättre, men eftersom jag inte hittade den i lager någonstans så fick det bli denna.
Verktygstokig
· Dalsland
· 303 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 175 inlägg