K KjellTimell skrev:
Blev en ny laser på Swedol kampanjen..

Pris?
 
K
5600 ink moms. En tusenlapp under konkurenterna på prisjakt
 
Z ZipLock skrev:
Hur gör du för att fixa en längre sladd? Jag har några maskiner som skulle behöva längre och mjukare sladdar.
Det finns tillbehör till det gröna märket som kan monteras på vilka maskiner som helst.
Grön maskintillbehörssladd med öppna ledare och kopplingskontakt, förlängbar och kompakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lång sladd när den används. Kort i verktygslådan.
Mvh Findus
 
  • Gilla
devizion och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Lång sladd när den används. Kort i verktygslådan.
Mvh Findus
Hur bra skulle en sån där gå att fästa/integrera i en maskin? Lite svårt att bedöma från en bild.
Vill slippa en skarv som hänger precis utanför maskinen och fastnar på kanten.

Någon måste tänka på de stackars sladdlamporna som kastas bort före de spridit sitt ljus i världen ;)
 
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Hur bra skulle en sån där gå att fästa/integrera i en maskin? Lite svårt att bedöma från en bild.
Vill slippa en skarv som hänger precis utanför maskinen och fastnar på kanten.

Någon måste tänka på de stackars sladdlamporna som kastas bort före de spridit sitt ljus i världen ;)
Det finns motsvarande kontakt för integrering i höljet men då krävs ju antingen en väldig tur eller lite fix för att få det att passa.

Två svarta elkontakter för anslutning, en med tre stift synlig, nära en vit yta. Festool #489926
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool #489926
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
jac jac skrev:
Den här då?
[länk]
Har funkat bra för mig några gånger.
3,5 m för samma pris som 5 m med lampa

@K_arlstrom Till mitt försvar ska sägas att jag inte slängt någon sladdlampa ännu, bara monterat dit en annan sladd istället :p
 
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Hur bra skulle en sån där gå att fästa/integrera i en maskin? Lite svårt att bedöma från en bild.
Vill slippa en skarv som hänger precis utanför maskinen och fastnar på kanten.

Någon måste tänka på de stackars sladdlamporna som kastas bort före de spridit sitt ljus i världen ;)
Ett exempel:
Makita överfräs RT0700C på arbetsbänk med ansluten strömkabel och spår i träplattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Den stack ut längre förut men tyckte den blev i vägen i vissa moment, nu fungerar det perfekt. Kablarna är suveräna, har ett gäng då det alltid följer med maskiner, men även köpt till en längre kabel som kan användas till valfri maskin när det behövs speciellt skönt när man står med en fein på en stege, slippa en förlängningssladd som hakar i.
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Det finns tillbehör till det gröna märket som kan monteras på vilka maskiner som helst.
[bild]
Lång sladd när den används. Kort i verktygslådan.
Mvh Findus
Finns det någon länk till webshop för denna och matchande sladd med stickpropp?
 
Theofils har den på hyllan. Reservsladd också. Troligen kan vilken näthandel som helst som säljer Festool skaka fram den.
Mvh Findus
 
nanowire nanowire skrev:
3,5 m för samma pris som 5 m med lampa

@K_arlstrom Till mitt försvar ska sägas att jag inte slängt någon sladdlampa ännu, bara monterat dit en annan sladd istället :p
Nu skulle jag/Vi bytt tråd men det blir lite osammanhängande då. Jag tror mig ha en sån sladdlampa och enda fördelen jag kan se med den kabeln jämfört med den jac länkar till är längden. Jag skulle inte sätta en sådan på någon maskin. Nu kanske det finns någon annan snarlik lampa som är utrustad med bättre kabel men den har jag i så fall missat.:)
Närbild på en sladdlampa med Europeisk stickpropp och ihoprullad kabel fastsatt med en kabelbindare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ceson ceson skrev:
Nu skulle jag/Vi bytt tråd men det blir lite osammanhängande då. Jag tror mig ha en sån sladdlampa och enda fördelen jag kan se med den kabeln jämfört med den jac länkar till är längden. Jag skulle inte sätta en sådan på någon maskin. Nu kanske det finns någon annan snarlik lampa som är utrustad med bättre kabel men den har jag i så fall missat.:)
[bild]
Ok, möjligt att de snålat in på kontakt och kabel sedan sist. Då var det riktig stabil gummikontakt på den.
Verkar finnas på CO fortfarande men lite dyrare: https://m.clasohlson.com/se/Sladdlampa-Brennenstuhl/Pr362415000
 
nanowire nanowire skrev:
Ok, möjligt att de snålat in på kontakt och kabel sedan sist. Då var det riktig stabil gummikontakt på den.
Verkar finnas på CO fortfarande men lite dyrare: [länk]
Både den armaturen och kabeln ser ju avsevärt bättre ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.