Björn Melander Björn Melander skrev:
Jobbar du med modellbygge kan jag rekommendera denna.
Och denna heter/finns var?

• Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och denna heter/finns var?
Innocraftsman.com

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Söt liten borr. Antar att den är tyst dom en mus också. Hur stora hål skulle du borra i trä resp alu med den?

ullberg ullberg skrev:
Tre nya batterier, var iof kanske 50-100 kr per styck för dyra - man kan inte alltid göra de bästa affärerna men får trösta mig med att de kom i låda med laddare, dragare och tydligen en klocka…
[bild]
(Samt en uppsättning till grannen)

Tack för tipset - om det nu var här eller i tipstråden
Även jag föll för frästelsen att fixa batterier till normalpris+ samt att ”få” dragare, låda och en trädgårdsklocka på köpet.

Men på Hornbach i Göteborg får man se upp med vad man får. För på den skyltade hyllan står lådor med dragare och 2 batterier ytterst. Vill man ha den ”billigare” dragaren med tre batterier i stället för två batterier så får man ”gräva” eftersom de står innanför. Lite fult när lpdan med två batterier kostar 500:- mer.

Kanske inte verktyg men bra när man använder verktygen.
Nitrilhandskar 50st 69kr på Ö&B.
Ordinarie 169kr.

/Höghus

Förpackning med blå nitrilhandskar i storlek L/XL, 50 stycken, märkta med egenskaper som hög känslighet och god greppförmåga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Typiskt att det bara är i butik och inte online på Makita borrmaskinen

Munstycke nummer två på mindre än ett år..
Kärcher spolmunstycke på arbetsbänk med skruvmejslar i bakgrunden.
Skapa konto

Skum-munstyckesväljaren från Autodude verkar knäcka spolmunstyckena och få dom att börja läcka i rasande fart.. 🙄

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Munstycke nummer två på mindre än ett år..
[bild]

Skum-munstyckesväljaren från Autodude verkar knäcka spolmunstyckena och få dom att börja läcka i rasande fart.. 🙄
Ajdå. Har en Nilfisk själv, men skulle gärna vilja ha ett kortare munstycke. Får inte heller riktigt gräddigt skum. Vad kör du för Foam Lance?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ajdå. Har en Nilfisk själv, men skulle gärna vilja ha ett kortare munstycke. Får inte heller riktigt gräddigt skum. Vad kör du för Foam Lance?
Har använt denna sen förra våren.
Svart Dr Dirt foam lance med grön detaljer och justerbart munstycke. Används för att applicera skum med högtryckstvättar.
Skapa konto

https://www.autodude.se/sv/produkt/foam_lance_dr_dirt_professional_g3/HS17171-14769

Tror dock att är denna som får spolmunstyckena att paja.. 🤔
Dr Dirt Dual Valve G3 spolhandtag med metallkonstruktion och gröna detaljer mot en vit bakgrund.
Skapa konto

https://www.autodude.se/sv/produkt/spollans_dr_dirt_dual_valve_g3/HS16327-16044

Smidig, men verkar ställa till det.

Foamlancen gör sitt jobb, har också en äldre DrDirt med vit konisk flaska som gör jobbet. 👌

Har kört med King Carthur tidigare och mestadels Tershine skum sista året.

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Byt till ett compakt spolhandtag så löser ni nog problemen.
Spolhandtag Dr Dirt Pressure Gun G3, SnapLock, för högtryckstvätt med snabbkoppling.
Skapa konto

T trojlee skrev:
[bild]
Om Kärcher original pajar blir jag lite kritisk mot växlaren..🤔
Men visst har jag tänkt tanken på att köpa ett handtag som du länkat till. 😇

j.f.s
Jag kör med ett kort handtag inköpt på AliExpress för under tvåhundringen och det är det bästa köpet jag gjort till min tvätt (Husqvarna)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Boilerplate4U
T trojlee skrev:
[bild]
Till Kärcher eller Nilfisk?

ullberg
FredrikR FredrikR skrev:
Har använt denna sen förra våren.
[bild]
[länk]

Tror dock att är denna som får spolmunstyckena att paja.. 🤔
[bild]
[länk]

Smidig, men verkar ställa till det.

Foamlancen gör sitt jobb, har också en äldre DrDirt med vit konisk flaska som gör jobbet. 👌

Har kört med King Carthur tidigare och mestadels Tershine skum sista året.
Är det växlaren som ställer till det tycker jag du ska sluta med den - det är ju inte direkt jobbigt att byta med snabbkopplingen…

…speciellt inte om man använder ett kompakt handtag som jag också slår ett slag för, mitt är en billig variant men har hållit utmärkt trots frekvent användning av foamlance. Sen jag köpte det till min kärcher har jag inte ens övervägt att byta tillbaka till mitt långa handtag (likadant som det du visade ovan). Det har suttit i sin hållare på tvätten och det enda jag använt det till är att ställa trycket med fjärren. Sen några månader har jag opererat bort fjärren från handtaget och nu hänger fjärren i ett buntband på tvätten och resten av kärcherhantaget är lagt på hyllan för att troligen aldrig användas igen.

/U

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Är det växlaren som ställer till det tycker jag du ska sluta med den - det är ju inte direkt jobbigt att byta med snabbkopplingen…

…speciellt inte om man använder ett kompakt handtag som jag också slår ett slag för, mitt är en billig variant men har hållit utmärkt trots frekvent användning av foamlance. Sen jag köpte det till min kärcher har jag inte ens övervägt att byta tillbaka till mitt långa handtag (likadant som det du visade ovan). Det har suttit i sin hållare på tvätten och det enda jag använt det till är att ställa trycket med fjärren. Sen några månader har jag opererat bort fjärren från handtaget och nu hänger fjärren i ett buntband på tvätten och resten av kärcherhantaget är lagt på hyllan för att troligen aldrig användas igen.

/U
Ja den är borta nu, även om det är väldigt bekvämt att växla mellan skum och avspolning. 🙌

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.