Eller loppisfynd. Inte riktigt dags att hamna i el-arkeologitråden. Jag kollade tidigare efter en fasföljdstestare och tyckte de var lite dyra. Hittade nu en till bra pris. Fungerar gör den också. Inte för att den kommer att användas varje dag men bra att ha när fasföljden behöver kollas.
Fasföljdstestare av märket Kyoritsu model 8031 med kablar i rött, vitt och blått, placerad på en rund blå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Totte_S
Och en Kyoritsu dessutom!
 
  • Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
Den är bra, har en själv. Det som inte är bra, är att den måste sättas direkt på skruv/bult med krokodilerna, omöjligt att mäta mot en plint som är beröringsskyddad.
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Den är bra, har en själv. Det som inte är bra, är att den måste sättas direkt på skruv/bult med krokodilerna, omöjligt att mäta mot en plint som är beröringsskyddad.
Kapa tre bitar fk ca 3-4 cm långa
skala av i varje ände
sen kläm dom i varsen krokodil så är problemet löst (kanske inte optimalt, men funkar 🤓 )
 
Beror lite på vad man ska mäta. Ska man bara kolla 3 fas uttag så kan man ju sätta en handske rakt över.

Annars byta till banan kontakter så man kan byta till mätprobar. Krokodilklämmor eller magnetkontakter.
 
U Uffe A skrev:
Kapa tre bitar fk ca 3-4 cm långa
skala av i varje ände
sen kläm dom i varsen krokodil så är problemet löst (kanske inte optimalt, men funkar 🤓 )
Det är en fördel om man har tre händer också... 😉
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är en fördel om man har tre händer också... 😉
Ta den tredje i munnen så löser det sig 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.