slacker skrev:
Efter att jag pensionerat min PopCorn A-110 då den drev mig smått till vansinne så funderar jag på en Boxee Box.
Vad har du för problem med din A-110?, jag kör fortfarande med min gamla A-100 som jag köpte direkt vid releasen, och den spelar fortfarande "allt" tycker jag, någon enstaka gång dyker det upp någon fil där det använts något mysko ljud-codec som inte funkar, men det är väldigt sällan.

Tanken är att byta ut den mot en Boxee eller liknande, men den funkar fortfarande så bra att jag inte tycker det är lönt :(
 
Daniel78 skrev:
Vad har du för problem med din A-110?, jag kör fortfarande med min gamla A-100 som jag köpte direkt vid releasen, och den spelar fortfarande "allt" tycker jag, någon enstaka gång dyker det upp någon fil där det använts något mysko ljud-codec som inte funkar, men det är väldigt sällan.

Tanken är att byta ut den mot en Boxee eller liknande, men den funkar fortfarande så bra att jag inte tycker det är lönt :(
Störde mig på segheten, fjärrkontrollen och precis som du säger att den inte klarade riktigt allt, blir galen när teknik inte fungerar (Nu har Mac'en spader så jag funtar på att slå den i golvet - Gaaaah!) - Sen vad gäller just gränssnittet så fick jag aldrig styr på det, med uPNP skall man kunna dela skivomslag, filmomslag och även imdb info men det blev mer eller mindre bara katastrof i mitt tycke - Den var grym tyckte jag ett tag, när den var ny. Men utan vettiga uppdateringar så fick den åka vidare på blocket.

Den var inte vad jag hade tänkt mig helt enkelt och planen var att skaffa en ny enhet. Den fick leva i ett par år iaf! d^_^b

I min satt det en 500Gb HDD och det var verkligen så jag funderade om den skulle bränna hål på min CD som stod under...
 
Har även jag har haft Boxee sedan den lanserades och är riktigt nöjd med det mesta. Den spelar allt man kastar till den och den hittar filmer enkelt automatiskt när man laddat ner de.
Fjärrkontrollen är bra även om jag saknar bakgrundsbelysning på den för att den skulle vara perfekt.
Som musikspelare tycker jag att den har en del att förbättra, lite klumpig där.
 
Då ingen lagt fram ngt negativt av större kaliber och det kliade lite för mycket i fingrarna så beställde jag just en Boxee Box från Komplett.se - Får nog återkomma med ett utlåtande när jag skapat mig en uppfattning om vad den är kapabel till.. ;)
 
Har även jag en Boxee. Är hur nöjd som helst och instämmer i ovanståendes kommentarer men vill tillägga att den även hittar undertexter smidigt.

Har hittills inte funnit något som den inte kan spela.

Skall man kommentera något är det spolningsfunktionen, fast forward, den är lite okänslig.

/t
 
Instämmer, den är riktigt bra. Största anledningen till att jag föpassade min Popcorn Hour till sovrummet och skaffade Boxee Box var möjligheten att se Play-kanalerna.

Andra saker som gör BB överlägset PH är att alla mina filmer automatiskt får omslag, imdb-betyg och beskrivning. Perfekt då man inte har full koll på vad man har...
Detta går visserligen att få till i PH också, men kräver en del meckande.
BB är dessutom betydligt snabbare när man bläddrar i menyerna.

Sen finns det massor av plugins; ett populärt exempel är Navi-X.

Den medföljande fjärren är väl både bra och dålig.
Det är bra med qwerty-tangetbordet, men vill man använda en multifjärr är det svårt att konfigurera den. Kräver dessutom ett USB-ir-öga. Köpte en här (förkonfigurerad för Boxee Box): http://twistedmelon.com.
 
Har haft en Boxee box sen innan den lanserades i sverige, importerade en från staterna.
Den är verkligen helt fantastisk och väl värd sina pengar, bästa featuren är såklart att den spelar dina filmer packade i .rar-format.
Fick dock skruva upp min och smörja fläkten, annars har den gått som tåget. (inte SJs)
 
Om jag inte minns fel så är boxee baserat på mjukvaran från xbmc.org ?

jag har kört xbmc mjukvaran på xbox, pc med ubuntu och nu kör jag på en AppleTV2 (med jailbreak)

Programvaran kanske kan vara något för din pc ? om du har rätt grafikkort så använder den grafikkortets GPU för att hanter HD mkv filer.
 
Boxee bäst i test, enligt GP idag. Gick tyvärr inte att länka till artikel, bara för abonnenter tydligen.

Kjell G
 
Raskus skrev:
Har haft en Boxee box sen innan den lanserades i sverige, importerade en från staterna.
Den är verkligen helt fantastisk och väl värd sina pengar, bästa featuren är såklart att den spelar dina filmer packade i .rar-format.
Fick dock skruva upp min och smörja fläkten, annars har den gått som tåget. (inte SJs)
Hur smörjde du den ,för min låter lite oxå.
 
Står fortfarande i valet och kvalet.. Att boxee klarar Rar är ju ett stort plus. Det var något som utlovades på Popcorn i början med sedan aldrig kom.
Dock såg jag att xtreamer kommer med en ny trevlig mediaspelare i okt, samt att det finns 3:e partsprogram via xtreamers forum som löser rar, tv4 play, svt play mm.. Hmm får väl bli att klämma å känna på dem framöver
 
frohike skrev:
Står fortfarande i valet och kvalet.. Att boxee klarar Rar är ju ett stort plus. Det var något som utlovades på Popcorn i början med sedan aldrig kom.
Dock såg jag att xtreamer kommer med en ny trevlig mediaspelare i okt, samt att det finns 3:e partsprogram via xtreamers forum som löser rar, tv4 play, svt play mm.. Hmm får väl bli att klämma å känna på dem framöver
Hej
Det står en hel del om den spelaren här http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=27655 och jag vet inte vad jag ska tro men tiden får utvisa det.
 
frohike skrev:
Står fortfarande i valet och kvalet.. Att boxee klarar Rar är ju ett stort plus. Det var något som utlovades på Popcorn i början med sedan aldrig kom.
Dock såg jag att xtreamer kommer med en ny trevlig mediaspelare i okt, samt att det finns 3:e partsprogram via xtreamers forum som löser rar, tv4 play, svt play mm.. Hmm får väl bli att klämma å känna på dem framöver
Om jag nu fattat det rätt så klarar Boxeen även den Tv4Play samt SVT Play - INte för att glömma RAR dessutom.

http://www.sweboxee.se/?p=49
http://boxeeplay.tv/

Skall till och testas... d^_^b
 
slacker skrev:
Skall till och testas... d^_^b
SVTPLay och TV4PLay funkar på Boxee... Check! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.