Hej.
Finns det någon vass tvättmaskinsreparatör bland medlemmarna?
Min tvättmaskin vill inte riktigt. När trumman ska börja snurra evakueras allt vatten och sekvensen börjar om med en ny laddning färskt vatten.
Har gjort rent alla filter och vattentrycket är inte för lågt. Laddningen tvätt i maskinen blir fuktig där vatten kommer in, men det blir inget stående vatten i trumman.
Se gärna filmen, tänker att ljudet kan ge ledtrådar?
Min tvättmaskin vill inte riktigt. När trumman ska börja snurra evakueras allt vatten och sekvensen börjar om med en ny laddning färskt vatten.
Har gjort rent alla filter och vattentrycket är inte för lågt. Laddningen tvätt i maskinen blir fuktig där vatten kommer in, men det blir inget stående vatten i trumman.
Jag gissar på att maskinen tror att det är för mycket vatten och tömmer ut.P Placebo skrev:Hej.
Prova att töm maskinen på vatten, leta reda på om det finns tunna slangar som brukar gå till nivåbrytare.
Ta loss slangen och blås in i maskinen för att se om slangen är tät.
Kan även kolla om slangen är hel eller sitter löst.
Sätt sedan tillbaka slangen och testa igen. (Ibland brukar jag även blåsa för att kolla så att nivåbrytaren fungerar då kan man höra ett litet klick)
Tror det kan finnas flera nivåbrytare dels för vattennivåer vid drift och dels när det blir för mycket vatten.
PS. Bryt strömmen när du tömt ut vattnet så att du inte får en stöt
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Cylinda FT 36 stannar efter 2 minuter
Vitvaror -
Cylinda FT-46 "Sverigetvätten" löser ut jordfelsbrytaren (fördröjt)
Vitvaror -
Cylinda FT26 tvättmaskin stannar och visar 1 på displayen
Verktyg & Maskiner -
Cylinda FT5384 trumman snurrar inte
Tvättstuga -
Cylinda FT384 tvättmaskin fortsätter pumpa ut vatten när den tömt färdigt
Vitvaror