Byggahus.se

Cylinda DM72 rotterar ej nere

1. J
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Maskinen lämnar kvar tvättmedel räster. Jag ser att ingen av poppelrarna rotterar.Jag började med att göra ren maskinen och får igång den övre. Båda snurrar lätt och jag har tagit loss dem och hällt varmt vatten i dem. Det rinner bort snabbt. Jag har provat att välja enbart tvätt nere, men den övre rotterar bara ändå. Någon som har några förslag? Någon som har en sprängskiss och apparatlista?
    //JP

2. S
    Medlem Nivå 5
    Armarna roterar av vattentrycket så dåligt tryck från pumpen eller skit i hålen på armarna,vet inte om det sitter sil mellan pump och armarna, eller den tar in för lite vatten problemet silen inloppet.

3. J
    Medlem Nivå 1
    På den här modellen kan man välja att bara ha över eller under eller båda.
    Jag antar därför att det finns ventil / ventiler som styr vart vattnet skall gå.
    Frågan är i så fall om de turas om eller bada samtidigt. En eller två ventiler?
    Var de sitter?

4. S
    Medlem Nivå 5
    Jag är ej någon reperatör på diskmaskiner så jag kan inte hjälpa dej så mycke, men det troliga är väl att det är bara en ventil som öppnar och stänger tillförsel av vattent i tre läge upp,nere eller båda, så ventilen kärvar eller smuts i käglan när den ska öppna den undre.