Hej! Har en Cylinda diskmaskin som börjat visa F54 då o då. Står att stäng av maskinen och kontakta service. Bara att ta ut någon som kollar på maskinen går väl på 2000 typ så testat lite själv. Diskmaskinen funkar igen två tre körningar efter att jag dragit ut den och tömt ut vattnet på ett gäng handdukar. Men känns inte hållbart. Är det bästa och mest kloka att bara köpa en ny maskin. Används hårt med säkert 10 diskningar i veckan.
Jag skulle tro att du har nått skit vid pumpen eller i slangen, alternativt i vattenlås dit slangen är ansluten. Kontrollera så att vatten kan rinna undan ordentligt. Börja med att ta bort silen längst ned och gör rent, gör sen rent intill pumpen, kolla sedan slangar och rör. 👍Karin Beck skrev:
Hej! Har en Cylinda diskmaskin som börjat visa F54 då o då. Står att stäng av maskinen och kontakta service. Bara att ta ut någon som kollar på maskinen går väl på 2000 typ så testat lite själv. Diskmaskinen funkar igen två tre körningar efter att jag dragit ut den och tömt ut vattnet på ett gäng handdukar. Men känns inte hållbart. Är det bästa och mest kloka att bara köpa en ny maskin. Används hårt med säkert 10 diskningar i veckan.
Vårt ny inköpta diskmaskin från Cylinda slutade fungera helt och nu efter 2 månaders väntan och två reparations försök senare ska vi få ny maskin...ingen mer Cylinda som just nu verkar ha stora kvalitets problem.Karin Beck skrev:
Hej! Har en Cylinda diskmaskin som börjat visa F54 då o då. Står att stäng av maskinen och kontakta service. Bara att ta ut någon som kollar på maskinen går väl på 2000 typ så testat lite själv. Diskmaskinen funkar igen två tre körningar efter att jag dragit ut den och tömt ut vattnet på ett gäng handdukar. Men känns inte hållbart. Är det bästa och mest kloka att bara köpa en ny maskin. Används hårt med säkert 10 diskningar i veckan.
Om du nu har en modell de går o göra på, alla kommer man inte åt avloppspumpen inifrån på. Ta bort silen/silarna i botten o du borde hitta nere i "bottenkoppen' en plastgrej(brukar va gul men inte alltid) du kan pilla bort då kommer du åt avloppspumpens impeller, kolla så de inte ligger nå typ porslinsbit eller nå annat skrot där, då kan man få lite ibland funktionKarin Beck skrev:
Hej! Har en Cylinda diskmaskin som börjat visa F54 då o då. Står att stäng av maskinen och kontakta service. Bara att ta ut någon som kollar på maskinen går väl på 2000 typ så testat lite själv. Diskmaskinen funkar igen två tre körningar efter att jag dragit ut den och tömt ut vattnet på ett gäng handdukar. Men känns inte hållbart. Är det bästa och mest kloka att bara köpa en ny maskin. Används hårt med säkert 10 diskningar i veckan.
de sedan 2011 har det inte funnits någon genuin riktig cylindaPertti A skrev:
och nu har det blivit ännu sämre då det i huvudsak är turkiskt skit
dessa AI.... otroligt dålig svenska knappt att man förstårF fghfgh skrev:Om du nu har en modell de går o göra på, alla kommer man inte åt avloppspumpen inifrån på. Ta bort silen/silarna i botten o du borde hitta nere i "bottenkoppen' en plastgrej(brukar va gul men inte alltid) du kan pilla bort då kommer du åt avloppspumpens impeller, kolla så de inte ligger nå typ porslinsbit eller nå annat skrot där, då kan man få lite ibland funktion
Dålig svenska må va men ai är jag inte, på Asko kör dom än idag samma uppbyggnad när jag kikade in i en på Elgiganten härom dagen, vilket år Cylinda gick ifrån den modellen av avlopp vet jag inte.returen skrev:
Alternativt två är ju o starta ett program lyssna om pumpen går, gör den de så avbryt programet fyll extra vatten i botten o repetera (låt den bara köra första ut pumpningen, den börjar alla program med att köra avloppspumpen) så får du spolat ut om de är nå skit däri
ASKO finns heller inte längre mer än som 4 bokstäverF fghfgh skrev:Dålig svenska må va men ai är jag inte, på Asko kör dom än idag samma uppbyggnad när jag kikade in i en på Elgiganten härom dagen, vilket år Cylinda gick ifrån den modellen av avlopp vet jag inte.
Alternativt två är ju o starta ett program lyssna om pumpen går, gör den de så avbryt programet fyll extra vatten i botten o repetera (låt den bara köra första ut pumpningen, den börjar alla program med att köra avloppspumpen) så får du spolat ut om de är nå skit däri
De gjordes tillsammans med Cylinda i Vara innan 2012
idag är det kinesiska Hinsene som gör Asko och de har ytterst lite kvar av originalmodellen pre 2012
extrem försämring på chassi, motorer, värmare och inte minst elektroniken
Kvalitets skillnaden har ja inte så mycket o säga om, har inte klämt på dom nya så mycket, har en äldre Asko hemma men kommer inte ihåg vilket år de är på den.returen skrev:
Snabbkika mest i alla maskiner för ja prata med en gammal kund som sku köpa ny o rekomenderade honom Asko enkomt för man kommer åt avloppspumpen inifrån på den än, gjorde man inte på resten av maskinerna som fanns inne.
finns på BSH maskinerna oxåF fghfgh skrev:Kvalitets skillnaden har ja inte så mycket o säga om, har inte klämt på dom nya så mycket, har en äldre Asko hemma men kommer inte ihåg vilket år de är Men samtidigt på den.
Snabbkika mest i alla maskiner för ja prata med en gammal kund som sku köpa ny o rekomenderade honom Asko enkomt för man kommer åt avloppspumpen inifrån på den än, gjorde man inte på resten av maskinerna som fanns inne.
men samtidigt är det ju så att om man har behov av att rensa pumpen så använder man maskinen som avfallskvarn och det funkar inte
Jag vet, men har jobbat som vitvaru tekniker förr, därför jag rekomenderar ts o kolla pumpen först, du anar inte va folk matar maskinerna med, har fiskat ut allt från krossat porslin o pistagenöts skal, till gummiband som snurrat fast o förstört hela pumpen, apodospåsar är ganska vanligt o hitta med...returen skrev:

