Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hörnskydd/-förstärkning tillverkad, inpassad och monterad.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Ser stabilt ut. Vad blev det för mått på nya lådan? Har figursågningen någon funktion eller är det bara prydnad?
Själv kör jag med en 80l murbruksbalja som låda på min egen lådcykel.
Själv kör jag med en 80l murbruksbalja som låda på min egen lådcykel.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
61x70 I botten invändigt. Figursågningen är för att hänga väskor, ica-kassar, kläder...A Anderscurl skrev:
Vi körde under en period med genomskinlig låda från ikea men plasten var för spröd och vi ville ha ytterligare lite bredd.
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Är inte det prusa i3 orginal-bed?
Lådcykel är inte dumt alls att frakta barn i. Jag kör en cargobike i orginalutförande med mina fyra barn. Tvåhjulingarna som den i ditt första inlägg måste vara en dröm att cykla jämfört med trehjulingarna som min, men när alla ungar ska klättra i på egen hand så är jag glad att cykeln står på tre hjul.
Bra ide med figursågningen. Min cykel är aldrig riktigt torr i botten då jag inte har varmgarage att köra in den i. Så allt som läggs i lådan blir blött. Vore fint att kunna hänga det istället. Av samma skäl hade jag nog byggt en ny låda av formplywood om jag behövde bygga ny låda.
Håller med angående vikten. Man tycker cykeln är grisigt tung olastad, men det är inget mot vad den väger med fyra barn och några matkassar i. Men den är växlad för de vikterna. Körde med vanlig cykel och kärra innan. Det var inte ofta man lämnade ettans växel...
Bra ide med figursågningen. Min cykel är aldrig riktigt torr i botten då jag inte har varmgarage att köra in den i. Så allt som läggs i lådan blir blött. Vore fint att kunna hänga det istället. Av samma skäl hade jag nog byggt en ny låda av formplywood om jag behövde bygga ny låda.
Håller med angående vikten. Man tycker cykeln är grisigt tung olastad, men det är inget mot vad den väger med fyra barn och några matkassar i. Men den är växlad för de vikterna. Körde med vanlig cykel och kärra innan. Det var inte ofta man lämnade ettans växel...
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg