41 324 läst ·
4 svar
41k läst
4 svar
Curryfläck på vitt bord
Curry och gurkmeja är för jäkliga på att färga av sig! Tror att det är gurkmejan som är boven i dramat, sådan finns väl i curryblandning?
Om jag lagar mat med sånt i en gjutjärnspanna så blir smöret helt gult nästa gång jag steker trots att jag diskat supernoga med hett vatten och diskmedel.
Jag har tyvärr inget bra råd till dig för även jag har märkt att den färgen suger sig fast i nästan vad som helst. Vad är det för material i bordet? Lack?
Om jag lagar mat med sånt i en gjutjärnspanna så blir smöret helt gult nästa gång jag steker trots att jag diskat supernoga med hett vatten och diskmedel.
Jag har tyvärr inget bra råd till dig för även jag har märkt att den färgen suger sig fast i nästan vad som helst. Vad är det för material i bordet? Lack?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det enda tipset jag kan komma med är omlackering, om du inte kan hitta något som löser gurkmejan (som också finns i curry) men inte lacken. Det finns väl en specialvariant av Ta bort som det är något enzym i. Kanske kan vara något att prova.
Kolla annars på det här tipset på wikihow.com, det verkar som om förslag nr 3 är samma som mitt.
Kolla annars på det här tipset på wikihow.com, det verkar som om förslag nr 3 är samma som mitt.
Någon lyckades få en kryddfläck (har jag för mig eller om det var pollen från en blomma) på en vit laminatskiva i köket när jag bodde hos mina föräldrar. Mamma är kemist så det finna alla möjliga sorters lösningsmedel hemma. Provade lite av varje men det enda som verkligen fick bort det var aceton. Inte så snällt mot lack kan jag tänka mig dock...
Det kanske går att bleka bort fläcken?
Det kanske går att bleka bort fläcken?
Klicka här för att svara