Hej! Jag har en CTC kombipanna typ 263 B för ved och olja! Pannan installerades 1967! Jag kör både ved och olja vintertid och det har fungerat klanderfritt! Några gånger under årens lopp har det kommit ut lite vatten på betonggolvet från pannan, men det har slutat och blivit torrt igen! Nu har jag inte behövt elda i pannan på en och en halv månad då det har varit varmt! Men nu kommer det ut lite vatten under pannan på vänster sida! Det har hållit på så några dagar! Har skrapat fram en massa blöt sörja under pannan som har samlats genom åren! Brukar spola rent betonggolvet med vattenslang några gånger per år! Nu har jag rengjort för att se var vattnet kommer ifrån, men det är svårt att se då pannan står mot väggen Det ligger lite sörja där men det går inte och komma åt då det är för trångt mot väggen! Elpatronen fungerar som den ska och vatten nivån i centralvärmen är normal! Vad kan felet vara tro?

Ja det är väl att följa dom spår du har .... lysa med lampa under panna för att ev se var det kommer ifrån. Ev demontera plåtar på pannan för att hitta läcka. Går det något rör bakom pannan som ev kan läka.... osv

Elpatronens infästning i pannan är den svaga punkten på den här panntypen. Där brukar det rosta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.