Hej!
Anländer idag till sommarhuset och ser att pumpen larmar (den röda lampan blinkar) och det står en felkod: E027: kommunikationsfel VP.
Vad kan detta betyda?
Provat återställa larm men ingen skillnad
Anländer idag till sommarhuset och ser att pumpen larmar (den röda lampan blinkar) och det står en felkod: E027: kommunikationsfel VP.
Vad kan detta betyda?
Provat återställa larm men ingen skillnad
Högst sannolikt finns det ingen display i utedelen på EcoAir. Skulle i så fall vara om CTC Basic Display finns monterad och som togs fram som ett felsökningsverktyg från början. Informationen visas istället normalt i displayen på innerdelen såsom ecoZenith i250 eller i helt separat modul ecoLogic.
"[E027] Kommunikationsfel VP
Text visas då Displaykortet (A1) ej kan kommunicera med VP-styrkort (A5)."
Jag skulle stänga av strömmen och kolla att alla ledningar mellan innerdel och utedel är ordentligt fastskruvade. Annars kan det mycket väl vara elektronikfel t.ex. efter överslag i elnätet.
Text visas då Displaykortet (A1) ej kan kommunicera med VP-styrkort (A5)."
Jag skulle stänga av strömmen och kolla att alla ledningar mellan innerdel och utedel är ordentligt fastskruvade. Annars kan det mycket väl vara elektronikfel t.ex. efter överslag i elnätet.
Vad menar du med elektronikfel? Vet att det åskat i dagarna. Tänker du att det kan ha gått en säkring (är lekman så dålig på terminologin).J Josth skrev:
![Display på värmepump CTC EcoZenith i250 med larmkod [E027] och ikoner för rumstemperatur, varmvatten och driftinfo.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/599/599366-27cd702be6bde1d3b37ce1fe344e6b10.jpg)

