Jag har delgivits kreditupplysning om mig via rubricerade företag. Man hänvisar på blanketten till Qliro Ab. När man ringer dit är det bara telefonsvarare som hänvisar till x antal företag av vilka jag inte känner till eller har köpt ifrån. Jag kommer inte längre. Jag har ingen aning om vem som begärt kreditupplysning på mig.

Det känns väldigt obehagligt.

BirgitS
Jag kan förstå det. Kan det gå att kontakta de företag som du har köpt något av nyligen?

Qliro = CDON = en mängd olika e-butiker:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Qliro_Group

Om du har köpt något på nätet av butikerna på länken mot faktura el. avbetalning alt. någon annan internetbutik där Qliro tillhandahåller betallösningar så är det ingen fara, om inte så är det någon som använder ditt personnummer för att handla på nätet.

Jag har bara använt ett företag online i år och det ingår inte i gruppen.
Irriterad över att behöva kolla mina bankkonton dagligen ett bra tag framöver ...

MultiMan
Redigerat:
P
yonna skrev:
Jag har bara använt ett företag online i år och det ingår inte i gruppen.
Irriterad över att behöva kolla mina bankkonton dagligen ett bra tag framöver ...
Nu överreagerar du väl?

De har begärt en upplysning så att du kan handla på faktura, varför skulle dina bankkonton vara i fara?

mnils skrev:
Nu överreagerar du väl?

De har begärt en upplysning så att du kan handla på faktura, varför skulle dina bankkonton vara i fara?
TS misstänker kanske att någon annan försöker handla i dennes namn?

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.