Byggahus.se

Covid 19 vaccin - konspirationsteorier om spikprotein med mera

1. Staffans2000
    Bannad · 10 830 inlägg
    Här är en av många läkare som varnar för vaccinet och dess skadliga effekt på grund av att spikproteinet skadar venerna som i sin tur får de vita blodkropparna att gå bananas vilket ger interna blödningar Det är en judisk läkare som botar coronasjuka. Bland andra Trump:D, Bolsonaro och en israelisk minister :)thinking:). Nåväl. Det förklaras bättre av en Svensk på Swebbtv. (länken till den judiske läkarens förklaringar finns lite längre ner på sidan).

Han är bara en av många prominenta läkare och forskare med samma uppfattning om vaccinera skadeverkningar.
    Nu verkar din son vara väl insatt i ämnet, så han känner säkert redan till deras uppfattningar och har studerat den noga, men ändå inte tagit den i beaktande inför sitt beslut att vaccinera sig, trots den minimala coronarisken. För har de ens bara en smula rätt, har vågskålen tippat över till vaccinera nackdel.
    Alternativet är, som några här visat, att helt enkelt strunta i andra uppfattningar än den man själv redan bestämt sig för. Enkelt och lätt, men knappast speciellt konstruktivt.

https://swebbtv.se/w/fa108e26-a3f1-4276-aeaf-890029fcb5e9

Staffans

2. BirgitS
    Medlem · Stockholms län · 32 860 inlägg

BirgitSPremiumikon: Badkar

Medlem
    Det är mycket mer gott om spikprotein på viruspartiklarna om man blir infekterad än i vaccinet (som inte innehåller några alls). Alltså borde alla undvika att bli smittade och eftersom gymnasisterna inte kan undvika att vara nära varandra t.ex. i skolan så behöver de vaccinera sig för att få ned smittspridningen bland dem så att de inte blir infekterade i onödan.

• Laddar…
  3. Staffans2000
    Bannad · 10 830 inlägg
    Det är alltså vaccinet som får kroppen att tillverka spikproteinet. Kanske jag var otydlig där?
    Detta har jag hört från flera håll, så jag hoppas för allas skull att de har helt fel.

Hur som helst. Klicka på min länk ovan och lyssna åtminstone på den korta sammanfattningen och bilda dig en egen uppfattning om de bara snackar blaja för att uppnå ett okänt syfte. Eller om det kanske trots allt kan ligga en gnutta sanning i vad de säger. För historien är full av exempel där majoriteten haft fel.

Staffans

4. Nissens
    Husägare · Göteborg · 8 707 inlägg

Nissens

Husägare
    Tror att du helt enkelt får acceptera det forskare och läkare säger. Covid infektionen är betydligt farligare än vaccinen.

”betydligt” är ett understatement i detta sammanhanget…

• Laddar…
  5. snuttjulle
    Medlem · Stockholm · 4 511 inlägg

snuttjulle

Medlem
    En bra dokumentär från ett av de stora hemska mainstream bolagen som är med i denna konspiration om allt och alla. Disclaimer innan någon annan börjar säga att man inte kan lite på media med fler än 100 följare.
    https://www.svtplay.se/video/26345494/vaccinmotstandarna
    Denna gjordes innan vi viste vad covid va men den visar många saker som fortfarande stämmer i hur många tänker. Skrämmande enligt mig.

• Laddar…
  6. BirgitS

Medlem
    Ja, en del celler kommer att tillverka en bit av spikproteinet för att få igång i immunsystemet. Dvs. vaccinet försöker få kroppen att reagera på samma sätt som när det utsätts för viruspartiklar. Skillnaden efter en vaccinering är att det inte är hela spkprotein och mycket färre än när man blir covidsjuk.

Ja, det är blaja. Om inte annat kan man tjäna pengar på att ha många följare och man får fler följare ju mer uppseendeväckande det man säger är. Det är likartat till hur kvällspressen överlever, stora alarmistiska rubriker som inte stämmer med verkligheten.

• Laddar…
  7. Staffans2000
    Bannad · 10 830 inlägg
    Men nu finns det lilla problemet att inte alla forskare och läkare, varken tycker lika, eller som du. Vilket kan ställa till det för den som vill grunda sin uppfattning på så många källor som möjligt. Det är därför världsledare har flera rådgivare istället för bara en. Hänger du med nu då?

Staffans

8. Staffans2000
    Bannad · 10 830 inlägg
    Säg mig, Birgit. Hur vet du det?

Staffans

9. BirgitS

Medlem
    Därför att det inte stämmer överens med verkligheten.

Detta är nyhetstråden och jag tänker inte tjafsa mer med dig om detta som inte är en nyhet.

• Laddar…
  10. Staffans2000
    Bannad · 10 830 inlägg
    Aha. Du gissar alltså? Jag hoppas isåfall att din gissning är bättre än mina farhågor.

Dessutom tror jag att det är en total nyhet för de flesta. Ifall det stämmer, vill säga.

Staffans

11. BirgitS

Medlem

12. Staffans2000
    Bannad · 10 830 inlägg
    Då har jag hamnat rätt, eftersom det sannolikt är en total nyhet att forskarna och läkarna på intet sätt är överens. Vissa syns bara mer, än andra.

Så hur vet du att den av mig länkade läkaren har fel. För inte kan det vara tjafs att be om en hänvisning till ditt tvärsäkra påstående? Eller hur?

Staffans

13. blackarrow
    Elektroniktokig · 5 275 inlägg
    Jo, det finns en gnutta sanning med blandar man lite fakta med okunskap och rädsla blir det väldigt fel. SwebTV killen känns skrämmande lugnt autoritär men varför stå och prata om saker han inte förstår?

Han verkar ha en allmän vaccinrädsla och saknar kunskap om att det finns olika vacciner. Tex helvirusvaccinet som användes på Seychellerna producerar inte detta förskräckliga spikeprotein. Att det vaccinet inte är effektivt är redan känt och även varför.

Överfört på Sverige skulle dessa farhågor leda till 2,6 miljoner döda av vaccinet. Tycker du att din källa känns trovärdig? Många skulle dö direkt efter sprutan. Borde vi inte märkt det efter 8 månader med vaccinationer?

• Laddar…
  14. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 7 348 inlägg
    Det där tror jag är struntprat. Vaccinerna är testade på så många nu och verkar fungera väldigt bra. I vår familj vaccinerar vi oss utan tvekan.

Visst är det bra att vara en kritiskt tänkande person, men man behöver höja blicken också ibland och fundera på vad man håller på med. Vacciner räddar liv. Covid-19 är inte en sjukdom att leka med.

15. H
    Moderator · Stockholm · 48 366 inlägg

hempularenPremiumikon: Hand

Moderator
    Statistiken talar mot konspirationsteorierna. Det är väldigt få som drabbats av vaccinbiverkningar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.