2 356 191 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Precis som jag skrivit tidigare, många som avlider, är egentligen redan döda om vi skulle leva efter naturens lagar. På tv för nån vecka sen berättade nån att vi har 85.000 personer på särskilda boenden för äldre (Demensvård) , och där hamnar man om demensen är medel eller svår, man klarar inte sig själv över huvud taget, eller vet ens att man existerar.KnockOnWood skrev:
Min svärmor gick bort när hon var 99.
Eller som man säger om knugen:
[bild]
De sista åren kunde hon inte tala, inte gå, hörde eller såg knappast något, fick matas, tvättas läggas, väckas av personalen på demensboendet.
Undrar om hon över huvud taget hade något medvetet liv![]()
Det är inte så jag skulle vilja sluta mina dagar, och det finns väl ingen mening med att förlänga ett sådant liv med IVA-vård, respiratorer mm.
Vi anhöriga blir ledsna nån vecka eller 2 efter de gått bort, men sen förstår vi att allt bara blev bättre, både för den som gick bort, och oss själva.
Corona är här och hjälper till lite, tyvärr stryker några som borde leva ett tag till med också.
Ja allt går ju tydligen att tolka. Jag gjorde inte alls den tolkningen när jag läste samma inlägg som du nu refererar till.L Lars48 skrev:
Anders Tegnell svarar på frågor från personer i Brasilien i 55 minuter. Han får frågor om hur Sverige ser på lockdown, ansiktsmasker, flockimmunitet, tester, Trump, när vi kan lyfta restriktioner m.m.
Han får möjlighet och tid att lägga ut texten och resonemangen mycket bättre än på presskonferenserna.
Vid 5:30 säger han t.ex. att man i slutet av Maj kommer börja titta på att t.ex. lätta på reserestriktioner inför sommarsemestrarna.
Han får möjlighet och tid att lägga ut texten och resonemangen mycket bättre än på presskonferenserna.
Vid 5:30 säger han t.ex. att man i slutet av Maj kommer börja titta på att t.ex. lätta på reserestriktioner inför sommarsemestrarna.
Eureka!pacman42 skrev:
Nu vet jag inte hur det gick med pandemiberedskapen då hon gick i pension innan denna, men personalen fick bättre utbildning, bättre resurser i allmänhet och bättre löner som privatanställda, samtidigt som det blev billigare för kommunen. Detta trots att verksamheten bedrevs i samma lokaler. Det försvann dock en del administrativa tjänster som fanns när det var kommunalt. Detta indikerar kanske att beredskapen blev sämre, eller så flyttade den bara högre upp i organisationen.
Jag tror inte kommunerna är särskilt bra på detta med beredskap heller, inte utifrån vad jag ser i min egen kommun. Det finns ingen som tar ett övergripande ansvar i min kommun. Jag vet att det är samma sak i svärmors kommun då en svågers bror varit kommunlråd med ansvar för vårdfrågor i den kommunen...
Då vet vi vem vi ska ställa till svars för denna komplott.
Svågerns brorsa. Jaja svågerpolitik har ju sällan funkat riktigt bra
Obs! Så att alla vet. Jag dristade mig att skämta lite
Sorgligt men det är den bistra sanningenIsakare skrev:
Precis som jag skrivit tidigare, många som avlider, är egentligen redan döda om vi skulle leva efter naturens lagar. På tv för nån vecka sen berättade nån att vi har 85.000 personer på särskilda boenden för äldre (Demensvård) , och där hamnar man om demensen är medel eller svår, man klarar inte sig själv över huvud taget, eller vet ens att man existerar.
Vi anhöriga blir ledsna nån vecka eller 2 efter de gått bort, men sen förstår vi att allt bara blev bättre, både för den som gick bort, och oss själva.
Corona är här och hjälper till lite, tyvärr stryker några som borde leva ett tag till med också.
Det är inte ens tillåtet att CE-märka en produkt som inte omfattas av något CE-direktiv.Nyfniken skrev:
Så det är bara att saluföra andningsskydden som en produkt som ej omfattas av något direktiv så är det lugnt. Kanske maskeradutstyrsel kan funka.
Jag bryr inte vad du har påstått förut. Graferna visar väldigt tydlig att av de 17% som var inlagda på sjukhus som varken blev friska eller dog ungefär hälften klarade dig på intensivvård i åldersgruppen 80+.BirgitS skrev:
Med tanke på det erkänner du att 80 åringar kan klara sig om de får sin IV eller inte ?
Den här är bara en rapport, jag har flera.
Ja eller nej ?
Tror att de flesta är glada om du bara presenterar en av dessa rapporter som du har som visar detta. Ingen av de tidigare har gjort det i alla fall.L Lars48 skrev:Jag bryr inte vad du har påstått förut. Graferna visar väldigt tydlig att av de 17% som var inlagda på sjukhus som varken blev friska eller dog ungefär hälften klarade dig på intensivvård i åldersgruppen 80+.
Med tanke på det erkänner du att 80 åringar kan klara sig om de får sin IV eller inte ?
Den här är bara en rapport, jag har flera.
Ja eller nej ?