2 356 844 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tur att man bor i en region med endast 5 konstaterade fall ännu. Den siffran lär nog stiga men troligtvis inte lika lavinartat som i andra regioner
"alla i behov av vård", hur många är det då enligt din uppfattning?A anhack skrev:
Och inte bara en utan minst två gånger då juh, kanske fler om det muterar flera gånger.useless skrev:
Inte roligt om det fortsätter att mutera utan hejd. Enda som kvarstår sedan är att stänga ner precis allt förutom det livsnödvändiga i 2-4 veckor, låta viruset totalt dö ut, så är man i det fria sen. Men även det är ju svårt om det utvecklas till en svår pandemi.
Det tar kanske lite längre tid innan vi når dit, men Lombardiets situation kommer vi definitivt nå, kanske ännu mer - om man inte väljer att börja sektionera samhället innan dess (handla vissa dagar, inte resa mellan orter utan tillstånd osv som jag redan nämnt).T Thomas' skrev:
Det räcker med 10 nya smittade i Sverige så sprider det sig som en löpeld.N NiklasN123 skrev:
Jag anser är det är större skada och stänga ner samhället än försöka lägga allt krut på att inte sprida smittan vidare.
Folk skall använda sunt förnuft, tvätta händerna ofta, inte hosta rakt ut, vara hemma om man är sjuk. Det kommer vi längst på.
Nja, sådant gör nog ledare för diverse rätt ofta. Så vi är långt ifrån ensamma. Ingen som minns detta:Ola C skrev:
Är Tegnell tillbaka från Somalia? Man kan ha åsikter om Sverige agerat för taffligt eller inte jämfört med andra länder men att skicka frontfiguren för ansvarig myndighet på biståndsuppdrag i ett annat ärende mitt under analkande superkris är vi nog helt ensamma om i världen. Det kanske spelar mindre roll för smittspridningen var han befinner sig men signalerna det sänder ut är ju![]()
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder