Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nya direktiv i Danmark....
Skärmdump från Aftonbladet med artiklar om coronadirektiv och bulle-donation till vårdpersonal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tompax
D Daniel 109 skrev:
Nya direktiv i Danmark....
[bild]
Otroligt generöst av Danmark att tillåta sina invånare att ha sex! :crysmile:

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
tompax tompax skrev:
Max 10 personer åt gången dock.. Är det en 10-kant då?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Max 10 personer åt gången dock.. Är det en 10-kant då?
En octagon där två får vara åskådare.

tompax
Silver78 Silver78 skrev:
En octagon där två får vara åskådare.
En octagon? Måste i så fall handla om MSA, Mixed Sexual Arts. Allt tillåtet.

T tobbbias skrev:
Hurra! Idag kom det än mer bra siffror (sorry om någon annan redan skrivit detta men jag orkar inte läsa de 10 senaste sidorna eftersom det hela tiden ska skrivas massa negativt :)
Från början på worldometers.info hemsidan så var det 5 % som fick "serious or critical" Active cases. För ett par veckor sedan sjönk den siffran till 4 %. Nu när jag kollade idag så har den sjunkit till 3 %. Det är glädjande!
[bild]

Då pratar vi världen och inte Sverige.
Tyvärr om du endast tittar på closed cases har andelen döda gått från under 10% i januari till över 20% idag.

tompax tompax skrev:
Polisstaten diskriminerar singlar om dom inte får ha sex. För att underlätta för singlar borde en statlig sexförmedling inrättas där man för alla singlar matar in alla fakta om dig och dina preferenser. Sedan väljer systemet en partner åt dig och ni träffas (givetvis med desinfecering före och efter) enligt ett av datamaskinen uppgjort schema.

• Haha
tompax
  • Laddar…
optimum
Jag skrev inlägg tidigare enligt nedan:
"Finns det något fastställt bevis för att man blir immun efter man varit smittad av SARS-CoV-2 ?
Jag hittar inget sådant mer än att man tror att man kanske blir det"

Jag fick många svar med teorier om att man blir immun efter virusinfektioner.
Dock inget med fakta från forskare om hur säker immunitet mot SARS-CoV-2 blir.
Någon som hittat någon trovärdig forskare som angett detta?

Denna artikel från Aftonbladet är inte rätt då?

"WHO: Inga bevis för att människor som haft covid-19 är immuna"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...for-att-manniskor-som-haft-covid-19-ar-immuna

"WHO: ”Har inga bevis”
Detta bygger på att den som haft covid-19 utvecklar antikroppar som skyddar mot sjukdomen. Men vid en presskonferens på fredagskvällen gick Maria Van Kerkhove, epidimiolog vid WHO, ut och sa att det inte finns några bevis för att covid-patienter utvecklar immunitet."

OBS. Finns ingen värdering om vad jag anser utan endast fakta från det som skrivs om detta.

optimum optimum skrev:
Jag skrev inlägg tidigare enligt nedan:
"Finns det något fastställt bevis för att man blir immun efter man varit smittad av SARS-CoV-2 ?
Jag hittar inget sådant mer än att man tror att man kanske blir det"

Jag fick många svar med teorier om att man blir immun efter virusinfektioner.
Dock inget med fakta från forskare om hur säker immunitet mot SARS-CoV-2 blir.
Någon som hittat någon trovärdig forskare som angett detta?

Denna artikel från Aftonbladet är inte rätt då?

"WHO: Inga bevis för att människor som haft covid-19 är immuna"

[länk]

"WHO: ”Har inga bevis”
Detta bygger på att den som haft covid-19 utvecklar antikroppar som skyddar mot sjukdomen. Men vid en presskonferens på fredagskvällen gick Maria Van Kerkhove, epidimiolog vid WHO, ut och sa att det inte finns några bevis för att covid-patienter utvecklar immunitet."

OBS. Finns ingen värdering om vad jag anser utan endast fakta från det som skrivs om detta.
Varför denna långa post?
Ingen vet om man blir immun. Det vet väl alla sedan månader tillbaka?
Om 6 månader till 2 år så kanske vi vet. Inget att spekulera om nu.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
L largab skrev:
Varför denna långa post?
Och @optimum, som jag skrev om igår så har man i Kina upptäckt mutationer I spike-proteinet, vilket inte är så bra. Dessa kan nämligen göra att förvärvad immunitet inte blir så långvarig. Men framtiden kommer att visa...

• Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Tyvärr om du endast tittar på closed cases har andelen döda gått från under 10% i januari till över 20% idag.
Haha, ännu en dysterkvist. Anledningen är ju såklart att alla rapporterar de döda men väldigt få riktar in några speciella resurser just nu för att testa de som blivit friska för att se om de blivit friskförklarade. Så därför kommer den där siffran du pekade på att växa tills vidare. En totalt irrelevant siffra i mitt tycke! Men vill du kolla på den siffran så för all del. Hahaha:crysmile:

• Gilla
JSten och 2 till
  • Laddar…
L largab skrev:
Varför denna långa post?
Jämfört med alla andra förutsägelser i tråden är det extremt säkert. Knappt att kalla spekulation.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
A
Så enligt WHO:

https://www.theguardian.com/society...t-very-few-have-had-covid-19-without-symptoms

Så anser de att enligt studierna som gjorts att det är osäkert hur stor del av befolkningen som varit smittade. Det går dock att hitta antikroppar hos människor.

Sedan finns det tidigare studier (jag tror jag länkade tidigare eller om jag svarade) att en andel personer som varit sjuka INTE hade antikroppar men det var hos de människor som inte hade visat symptomen heller, dvs om man inte blir påverkad av viruset finns det inget behov av antikroppar (så länge det inte muterar).

Mina poänger är:
- Det här kommer ta lång tid
- Om antikroppar inte skapas efter smitta/friskförklarad så är det svårt att veta hur många som faktiskt varit smittade om 80% var symptomfria

Slutligen WHO verkar inte motsäga sig att det finns antikroppar men ingen kan ju veta om man kan bli immun, oavsett Vaccin eller Smittvägen då INGEN har lyckats bevisa detta pga den korta tiden.

Möbius skrev:
Giesecke verkar ha en bestämd uppfattning om att skillnaderna länderna emellan inte blir så stor i slutändan:

[länk]
Härligt att några bekräftar FHMs strategi, personligen tror jag vi kommer se mer av dessa uttalanden framöver.

• Gilla
patst577
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.